Lydnadsläger Dag 1

I går torsdag så efter jobb och efter jag packat, vilat o väntat på GPS:en begav jag o Kimba mig på en liten färd upp till Mjölby. Det blev ett kissestop o tankstopp på vägen. Det är ca 40 mil till mjölby och det flöt på bra! Sen ringde klockan 8.30 idag men jag var vaken ett bra tag innan dess o gick upp tidigare, duschade gick ut m Kimba o sen åt jag frukost för att sedan köra en bit till. Det var mkt längre hit än jag nånsin hade kunnat tro. Jag trodde det var 55-60 mil men det var 72 mil!
Men med en bra bil o snäll hund o bra musik så gick det hur bra som helst. Väl framme sa jag hej o sen blev jag visad till mitt rum. Vi fick varsitt eget rum!!!! Med egen toalett och dusch i! Inte illa alls! Då slipper nån dela rum m mig o min kärring, haha!
Sen samlades vi kl 14 o hade presentationer dr vi skulle berätta vårt namn o hundens namn o ras o vilka förväntningar vi har på helgen och 3 moment som vi vill träna på. De momenten jag valde var, platsliggningen - den måste jag absolut få hjälp med. Den var min prio ett. Fritt följ eftersom där finns alltid saker att kommentera på och det är också ett moment som följer med hela tiden och har hog koeff så det e lika bra att traggla det o sen tog jag vittringspinnarna så jag börjar lära in det rätt o jag sa apportering också så jag får se vad helgen bjuds på =)
Efter det så gick vi ut för vi skulle länka 2 moment, fritt följ och inkallning på den nivån man var på. Vårt fria följ gick faktiskt ganska bra och lika så inkallning m stå som jag då tog. Sen frågade de efter hur det kändes o jag sa att det kändes då ganska bra att det kunde gått bättre men men tanke på att det e nytt ställe o på hur nervös jag var så är jag nöjd. Då blev de glada för jag var den första (hade nr 11 av 13) som hade varit nöjd m min insats. Kan det vara så att jag inte har så höga krav o förväntningar på oss?! =P
Men iaf, nu såg de ännu mer om vart alla låg o på vilken nivå så de kan planera mer utifrån det. Efter det gick vi in o kollade på en film om vanliga fel o tabbar man gör på tävling, träning o i belöningssätten. Det var för att vi skulle bli mer medvetna om de o försöka undvika de.

Det känns redan bra o det ska bli väldigt spännande. Har höga förväntningar!!

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0