Höst <3

Jag är en sån som ser charmen med årstiderna men jag har ändå en favorit. Hösten! När vi går mot mörkare tider o lite kyligare väder. Man får ta på sig en höstjacka o ha levande ljus inne. När man går ut så biter kylan i kinderna o luften e så frisk! Det e så härligt.
När jag tar Kimbas morgon tur vid 6.15 o vi får ta på oss reflexer o jackan o när man kommer ut så känner man hur man småfryser men sakta börja vakna till ännu mer.
Regnet hade man kunnat vara utan, eller nä faktiskt inte. Sitta inne i trevligt sällskap o kolla på film o dricka te o snacka skit o höra hur det regnar utanför. Eller så e det mysigt ibland att ta en långpromenad m hunden o låta henne vara lös o hoppa i varje lerpöl (som värsta retrivern men hon e renrasig briard) o springa lös på de smutsiga fälten o busa o bara älska livet!
Även mysigt när det e småstormar - speciellt när man ska sova. O allt har så fina färger. Alla löven som så småningom faller ner o ja. Hade kunnat fortsätta men jag ska avsluta med en bild på mitt söthjärta i lång kalufs!



"Tagen på hösten, givetvis i törringeskogen. Hon e så fin. Saknar hennes päls för vacker e hon!"


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Fin beskrivning men jag köper det inte riktigt ha ha . Men Kimba e såååå fin !!!

2010-10-01 @ 18:44:27
Postat av: Anna o Pelle

Oh, håller med om att hösten är härlig! Dessutom är jag nästan ensam i byn när det regnar, o då kan Pelle va okopplad.

2010-10-02 @ 15:06:56
URL: http://pelleerovraren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0