Torsdag!

I går så träffades Karl o jag nere på Skanör o Falsterbos brukshundklubb. Vi skulle träna lite lydnad men det gick inte alls bra. Visst det går upp o ner men våran träning gick mkt framåt innan men nu har något hänt. Jag får sätta mig ner o försöka analysera om det e något jag gör galet. Det har iaf gått bättre för båda av oss men i det stora hela gick det väl okej. Vissa moment bra o andra dåliga. Men jag tror faktiskt att jag stryker mig från tävlingen på söndag. Är inte helt säker än men det lutar väldigt mkt åt det hållet så jag får se hur hon e i morgon.
Efter vi tränat klart så hade han tagit med bullar o lussekatter o jag fixade te o varm choklad o marshmellows. Det var både gott o trevligt =)



"Karl O Bengt!"

Därifrån körde jag direkt till Josefin (min tidsplanering hade spruckit sen 1 timme tillbaka). De har ju flyttat o förra gången blev våran fika väldigt impulsiv så jag hann inte fixa en inflyttningspresent så det fick hon idag! Kimba fick följa med in så hon slapp ligga i bilen de timmarna som spenderades hos henne. Vi körde o hämta hennes son Leon o han o Kimba blev kompisar direkt. Leon var så himla gullig för han så var Kimba precis som en kompis. Han gick omkring o skulle visa Allt för Kimba eller vovven som han sa hela tiden. Han skulle visa hans säng, hans filtar, leksaker, läsa böcker för henne, Kimba skulle bygga klossar m honom, köra m bilar (men då hade Kimba lagt sig mitt på bilmattan så då fick ju bilarna köra över henne) o sen klappade jag bort hennes lugg o som han skrattade när han såg hennes ögon o var på o pillade o skulle också ta bort all hår o kände på tänder o jag vet inte vad. Men bästa kompisar blev de när vi fikade =P



"En för Leon o en för Kimba. En för Leon o en för Kimba!"



"Kimba städade även gärna efter honom!"



"JossaKossa!"

Nu hade tidsschemat spruckit på 3 timmar. Hem o lämna Kimba o sen köra till Nathalie, där det blev ännu mer fika o skitsnack o nerrakning av hund o tv-tittande o musiklyssnande o bara allmänt ta det lugnt! Så härligt! Så himla skoj att vi har börjat umgås igen!! :)

 

"Världens bästa Natta!"



"Det bjöds givetvis på te!"



"Nelly fick sig en omgång m trimmern!"

Men sen hände en sak. Jag hade inte ätit någon mat på hela dagen så vi bestämde oss för att köra till McDonkan för o äta. Vi gick ut till våra bilar som var fulla av snö så vi skulle skrapa rutor. Natta blev klar först o satte sig i sin bil för hon skulle bort om sin syster o lämna en sak. På min bil hade dörren till föraren fruset fast även låset på den sida. Så kloke Kaj hoppade in på passagerarsida, satte i nycklarna o satte värmen på full speed o hoppade ut igen o började skrapa rutor. När jag var klar o skulle hoppa in (på passagerarsidan för o komma till ratten) så kom jag inte in i min bil. Jag var utelåst, nycklarna satt i bilen, det var jättekallt ute, Natta hade kört o där stod jag. SOm tur var hade jag min mobil på mig så jag fick ringt Natta som vände o sen ringde jag mamma o pappa men de sa att morfar skulle in o lämna Jamie vid tåget så han kom in o lämnade extra nycklarna. Hujeda mig som det kan gå!!



"Utsikten vi såg i ca 30 min. Vilken tjusig bil den dära, haha!"


Kommentarer
Postat av: Nathalie

Vilken vacker bakdel hahaha. Tycker också om att vi börjat umgås igen =)

2010-11-27 @ 03:51:30
URL: http://nathalieisaksson89.blogg.se/
Postat av: jenny

Hihi, det har jag också funderat på många gånger när både bilnyckel och husnyckel sitter i den startade bilen och man själv är på utsidan. Måste nog börja ha en extring i handväskan! Kram på dig!

2010-11-27 @ 05:36:11
URL: http://www.mollanochmig.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0