Hönseriet!

En liten uppdatering om mitt projekt i hönsklickning. Som sagt, det e inte så jättelätt eftersom våra höns inte e tam, vi brukar inte gå o klappa de utan de går fritt o värper o sköter sig själva.
Så jag har fått låna 2 hönor o 1 tupp av pappa.
Det går bättre o bättre för varje gång får jag väl säga.



Blomman: Med henne går det bäst. Hon vågar gå runt o äta majs som jag sitter o slänger ut på golvet till henne varpå jag klickar när hon pickar den i sig. Det vågade hon redan första gången o nu gångerna efter har hon vågat gå runt i rummet där jag sitter.



Fiona: Hmm, ja det går inte så bra. Första gången flög hon bara omkring o var jätterädd, vågade inte gå runt utan flög mot buren hela tiden o vågade absolut inte picka majs! Men sen har hon lugnat sig, flyger inte omkring o går inte omkring i heller men vågar fortfarande inte picka i sig majs.



Melvin: Han har nog seperationsångest från sina hönor för när jag tar han så flaxar han o flyger runt hela tiden o kacklar som bara den. Några tankar på majs har han absolut inte!

Alla vågade däremot på 2 gången äta majs när jag stod vid buren o kastade in till de.

Kommentarer
Postat av: jenny

Ser fram mot att komma på uppvisning sen.... när blir det? 10 år...? ; ) Näää snabbare skall det gå... jag köper en liten trapets när de är redo för det. Såg några dresserade papegojor som utförde trix på Kanarieöarna, det var coolt, så jag förväntar mig nått liknande av dina höns! Lycka till! skall bli spännande att se vad de kan lära sig, frågan är väl bara hur tålmodig du är?

Stor kram/Jenny

2009-02-05 @ 18:54:50
URL: http://www.vallhundenzorro.blogspot.com
Postat av: Lord

kul att det iaf går hyffsat fort! :D

2009-02-05 @ 19:33:21
URL: http://wildlifepics.blogg.se/
Postat av: gila

Hahaha du e galen----

2009-02-05 @ 21:38:41
URL: http://levdindrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0