Lite allmän uppdatering =)

I måndags så hade jag ju med Cocos till agilityträningen. Kimba har ju fortfarande bandage så jag fick låna henne. I bilen var hon superstressad, likaså på agilityn men hon skötte sig jättebra. Luktade på alla  o inga utfall. Bara lite gruffande men det var bar lite. Men agilityn gick bra! Det e lite svårt o träna ordentigt m en hund man inet är så van vid att träna med.
Första banan var lite slalom, tunnel o hopphinder! Vilken fart den lilla hunden får upp! Herregud men skoj är det o skoj tycker hon det är! Likaså jag!
Nästa bana var mest kontakthinder och jag vet inte hur långt de kommit på den träningen så de hoppade vi över men tog lite på A-hindret vid sidan om senare. Det gick jättebra! Kommer inte bli några problem alls med henne!
Slutligen tog vi hela banan. Men jag förvirra bort mig o vi tog bara lite för jag var jättenöjd! Så det var snällt att jag fick låna henne =)
Under tiden där hemma tuggade Kimba på sitt märgben o tog det lugnt :)

I dag var jag på återbesök m henne. Jag tyckte att det såg mkt bättre ut men Icke! Det var fortfarande inflammerat, vilket var konstigt tyckte veterinären eftersom hon gått på antibiotika i 1 vecka. Så nu tog vi ett bakt. prov för att se fall hon kanske blivit resistent mot den medicinen. Hon tog även en röntgen bild för att se fall hon missat lite o se hur benet såg ut. Det såg inte så bra ut. Hon har en spricka i sin tass/pulpabenet. Vet inte vad det heter. Så nu ska hon fortsätta på rimadyl o antirobe (tills vi fått reda på bakt.provet) o därefter ev byta tablett + fortsatt vila. Men hon har inte så ont  längre så jag ska nog länga promenaderna lite =)

Kommentarer
Postat av: annsofi

Stackars Kimba, det lät ju inte alls kul! Hoppas verkligen att hon blir bra snart!



Men Cocoos, vilken hund! Jag älskar att se henne, så fort hon ska få springa på agilitybanan blir hon en annan hund. :-) Det ska verkligen bli kul att följa din mamma och Cocos i framtiden.

2011-03-02 @ 22:43:40
URL: http://setterfnatt.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0