Sök-update =)

I dag kl 18.30 var jag ute vid minnesberg o träffade några från bruks som brukar träna sök. När alla hade kommit gick vi ut i skogsdungen och "vallade av" området där deras hundar skulle söka på. Himla intressant. Sen gick de o förklarade under tidens gång hur det gick till, varför man gjorde si o så. Jättesnällt!
Sen började Ylva m sin rottis Paxa, o jag tyckte det såg jättebra ut. Hon gick ut till synliga figuranter bara för att lära sig gå rakt ut o komma in till Ylva igen i en fin båge. Sen var det (glömt namnet på honom men hunden var en Terv som hette Mira) o då fick jag lägga mig som figurant. Det var så kvavt i luften o ligga under ett skynke ett tag gjorde inte saken bättre =P O samma sak gjorde Anita m sin tollare. Sist ut var Ingvar o han tog lite enkla övningar m sin 3½ månaders valp. Så himla vacker! O det var kul o se hur man börjar när de är så pass små.
Efter det var det min o Kimbas tur. Då förklarade Ylva hur jag skulle göra. Gå sakta sakta där en gick in o gömde sig o när Kimba vittrade honom skulle jag följa efter o sen fick hon godis o klapp från honom. Sen gick Anita iväg o gömde sig o då hade vi ryggen emot så Kimba inte såg henne o jag hann knappt vända upp innan Kimba drog som en galning där hon hade gått in, o Ylva sa hela tiden "Gå lugnt o sakta". Men dte var inte det lättaste m en piggelinobriard så när Ylva sa att jag skulle prova släppa henne gjorde jag det o hon sprang rakt till Anita. Sen gömde sig Miras husse igen o även denna gången såg inte Kimba o när jag gått nån meter mot honom började hon dra igen varpå jag släppte o Kimba sprang rakt fram till honom m. Det tog 1 ggr sen förstod hon vad hon skulle göra! Skojskoj. Nu ska jag träna lite så m henne o sen fick jag lov o prova nån gång till för o se fall det kan vara något för oss.
Det var väldigt intressant o speciellt eftersom Kimba visade sånt stort intresse.

Nu blev det en massa text, sorry men hoppas ni överlever.. Om ni ens orkar läsa klart xD Kan ju inte lägga in bilder.

Kommentarer
Postat av: Lord

Kul att hon reagerade så :D Måste varit kul o sett ^^

2009-07-01 @ 01:18:19
URL: http://wildlifepics.blogg.se/
Postat av: Anna & Pelle

Vad roligt att hon tyckte det var skoj!

Njae, gick inte rundan igår utan den bilden är frånförrgår (tror jag). Hade ingen rolig så jag tog den.

Pelle har packat badbyxorna till ikväll! =)

2009-07-01 @ 07:43:25
URL: http://pelleerovraren.blogspot.com
Postat av: Sarah

Vad roligt att läsa om diun träning och att Kimba tyckte det var så skoj! Det var ju det jag sa ;) Sök ÄR roligt! Måste bestämma en spårkväll med ;)

2009-07-01 @ 12:57:26
Postat av: jenny

Låter jättekul!! Man blir så himla glad när man ser att hunden tänder på övningen, är extra kul då! Jag hänger gärna med och spårar om du skall göra det nån dag!

Kram!

2009-07-01 @ 23:29:41
URL: http://www.vallhundenzorro.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0