Tisdagsträning!

Nu har jag äntligen kommit i fatt m mina uppdateringar! Jag har nu på kvällen varit på bruks o tränat i träningsgruppen! Tacktack Anna för du tjatat på mig att börja i gruppen! Det behövde verkligen jag o Kimba! Det går så himla bra! Får superbra tips hela tiden, de bar aramlar in!
Vi började iaf m platsliggningen o den e på typ 5 min o vi brukar inte ligga så länge men det e skitbra som variation o träning. Jag har ju haft problem m Kimba at hon piper men det har försvunnit, iaf har hon inte haft nån tendens till det de senaste gångerna. Men eftersom  min e väldigt lång tid så e jag rädd för att hon ska börja så efter ett tag så gick jag in o belönade o sen gick jag i från henne ännu längre o hon låg så snällt o det gick skitbra!
Sen provade vi för 2:a ggr platssittning. Det e väldigt nytt för oss, men det går väl okej. Står nära o går in o belönar mycket. Men hon har väl en tendens till o lägga sig.

Sen så i dag tränade jag m Anna o Helen. Jag började m Kimba! Vi började m linförigheten o det gick suuuuper!! Är så gad för det. Hon hade bra kontakt hela tiden o jag behövde ens inte pipa m bollen i fickan utan det gick bra ändå!! :D
Sen blev det ställande o lite läggande o där har vi backat några steg för o få ännu bättre resultat. O det går väl helt okej. Får träna mer på det lite hemma.
Jag bad om att få låna en annans apport idag med så den luktar annorlunda o ser annorlunda ut m för den delen. Men i dag när Helen tog fram sin apport så fick Kimba redan då bra fokus på apporten. Så jag visade den för henne, hon luktade lite o sen tog hon den utan några problem!!! :D:D:D 3 ggr i rad o sen kastade jag i väg den o hon hämtaden på mitt kommando! Ska försöka variera apporteringsmomentet lite!
Sen avslutade jag m en budföring så Kimba fick springa lite. Hon såg ut til o älska det! Det var längesen!

Så kortfattat så e jag Väldigt nöjd m våran träning i dag!!

Sen var det så himla skoj o se på när Anna o Pelle tränade. Ska bli kul o följa de nu när de ska kämpa på m LK 2 momenten! Pelle e så himla taggad o så otroligt duktig!

Märkte nu i efterhand att jag skrev linförigheten.. Jag provade faktiskt nästan för första gången på fritt följ (utan koppel). Det gick skitbra också. Min älskade lilla Fluff!

Kommentarer
Postat av: Anna & Pelle

Roligt att se att Kimba var så taggad! Helt annan hund! Kan inte sluta tänka på det, apporten! Som hon tog den!!! =)

Skönt att det gick bra att träna Pelle trots att han var öm i tassarna. Vi gillar gräs.

2009-04-15 @ 08:32:45
URL: http://pelleerovraren.blogspot.com
Postat av: gila

Första filmen är från första boken, i November kommer film två New Moon som är baserad på andra boken :)Nu har jag snart läst ut tredje boken :P

2009-04-15 @ 09:24:51
URL: http://levdindrom.blogg.se/
Postat av: Lord

Kul att det går så bra! :D Ni e så duktiga :D

2009-04-15 @ 10:00:10
URL: http://wildlifepics.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0