Hundig dag igår!

I går vid 10.30 kom Jenny o Zorro hit här för att träna lite rally! Jag hade gjort 3 korta (8-11 skyltar) banor. La upp det så för då kan man undvika att belöna i banan o försöka ha kontakt hela tiden o sen kan man utöka banan när man märker att det går bättre. Gillade det sättet faktiskt! Kimba var superduktig!! Alla banor gick skitbra förutom sista då nosade hon 1 (!?) gång o då Nejade jag henne o sen belönade muntligt när hon slutade för nu har jag nämligen börjat träna med ett annat halsband o ska köpa ett nytt koppel.
Jag har även m mig Cocos där ute o körde banorna m henne också. Det gick faktiskt förvånansvärt bra men hon blev nog väldigt trött på sista banan o där luktade nog gott i marken för hon nosade nästan konstant.
För Jenny o Zorros del gick det också himla bra förutom på sista banan, då var han nog m lite trött!



"Cocos o Kimba!"



"De ligger o läser och lär sig skyltarna!"



"1:a banan!"



"Jenny o Zorro på, ligg - gå ett varv runt hunden!"


Sen vid 15.30 körde jag till Anett för hon hjälper mig att jag ska lära mig ställa Kimba bra nu inför en utställning. Ska ställa henne 1 ggr innan hon ska rakas ner =) O det går faktiskt bra! Bara jag som ska lära mig lite hur hon ska stå o lite så!



"Anett som ställer Kimba, bara för jag skulle se hur hon såg ut från sidan!"


O vid 19.00 befann jag mig på klubben för att träna lydnad. Började m platsliggning. Det gick skitbra. Eftersom det e längre än på vanlig lydnad så går jag in o belönar 1 ggr när Kimba inte riktigt vet när eftersom jag har precis fått bort att hon inte ligger o gnäller längre o då behöver jag inte stå o vänta på att hon ska börja igen.
Sen var vi med på platssittningen, vilket också gick superbra!
Jag tränade m Kenny o Karin. Kenny började o han fick låna en pipeboll o Fancy blir GALEN! Så skoj!
Jag ville träna sist för då e där mest lukter på marken men det gick faktiskt bra ändå! Tog lite linförighet o vårt största problem där e att hon inte sätter sig om inte jag säger sitt eller fot - vilket man inte får på tävling. Så det får vi käpma med! Sen tränade vi lite apportering vilket går sådär, ville inte ta den på 1:a försöket men på andra gick det bra. Provade o kasta den o då blev intresset större!
Sen gjorde jag ställnade o läggande under gång o båda gick ganska dåligt. Jag får ändra tonläge på Stanna o när jag gjorde det så gick det bättre! Min lilla fluffs <3

Kommentarer
Postat av: Anna & Pelle

Ni är så duktiga! Kul att Fancy gillade pipebollen, hahahaha, I have a mission...

Ledsen att jag missade tisdagsträningen igår och jag kommer missa nästa tisdag också för då är jag ska på teater som jag fick i födelsedagspresent! Du vet att sydskånska kennelklubben också har utställningsträning?

Kramen till er!

2009-04-22 @ 10:38:31
URL: http://pelleerovraren.blogspot.com
Postat av: jenny

Jag tyckte också det var perfekt med korta banor... mkt bra idé! Tack för att du ansträngt dig och gjort så roliga banor tills jag skulle komma, mkt gulligt! När skall du ställa ut Kimba?



Kom ner och kolla på vår agilityträning ikväll om du har lust... börjar 18:30



Kram på dig!

2009-04-22 @ 11:45:10
URL: http://www.vallhundenzorro.blogspot.com
Postat av: Camilla

Vad fint Kimba står! Hon ser ju inte alls så överbyggd ut tycker jag :) Det ska säkert gå jättebra :) Vad kul att både rallyträningen och lydnadsträningen går bra den med! Kram :)

2009-04-23 @ 08:29:53
URL: http://nouchi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0