gladgladglad!

I går var jag på bruks. Jag har börjat i träningsgruppen igen! Nu när det inte e något farligt i Kimbas ben så får vi hitta på nåt skoj om dagarna ju! Kände att jag behövde hjälp för vi har stått still i våran träning ett tag. Men efter gårdagens träning har vi hoppat 10 steg framåt! okej kanske inte men det gick super!!
Jag började med linförigheten, det som känns som det största problemet iaf om man tittar på keoffen. Så jag fick en del bra tips o Kimba gick som aldrig för m glad svans o total fokus på mig! Så himla skoj! 
Sen provade jag ställande under gång o då tog hon 2 steg för mycket så då fick jag där också himla bra tips o efter jag provat det några gånger så gick det braaa!
Provade läggande under gång o fick även där bra tips o fick till det bra till slut.
O jag fick väl lägga lite tid på apporteringen också. Karin kom o gav mig en okänd välanvänd apport o först tog hon inte den o då skulle jag prova knäböja o sänka apporten o hålla den närmre henne o då gick dte m bra!

Jag var såå lycklig efter det. Jag tränade btw m Anna o Kenny! Himla skoj o deras träning gick också väldigt bra! Eftersom Anna nu har blivit uppflyttad till LK 2 så påbörjade de lite moment i 2:an. Skojskoj! Tusen tack för all hjälp o tips igår!

Fick även ett sms när jag satt inne på klubben av Linda. Deras gamla labbedam Molly mådde inte så bra. Som tur är mår hon bättre i dag. Tänker på er :)

Kommentarer
Postat av: jenny

Härligt att du känner dig positiv!!!



Jo... problemet med rutan har ju varit att Zorro vill behålla ögonkontakten med mig för att inte missa när belöningen kommer. Det har resulterat i att han har snurr/backat in i rutan. Inte så bra alltså!



Så nu gjorde jag så att jag ställde mig vid sidan om rutan istället, Zorro satt kvar mitt framför den. Så då kunde han se både mig och rutan samtidigt som han sprang in i den. Sen klickade jag honom när han var mitt i den och sprang själv fram och gav godis inne i rutan samtidigt som jag upprepade kommandot. När jag gjort så några gånger ställde jag mig mitt emot honom istället. När han då kom in i rutan så kastade jag hans lekis till honom. På dessa sätten kom jag förbi det här med backandet. Avslutade med att skicka honom en gång från fot också, då sprang han rakt fram in i rutan och jag klickade. Det jag gjort fel innan är att kasta leksaken från "fel" håll, alltså har jag skapat ett för stort intresse för mig.



Det blev en lång utläggning... hur tränar du rutan själv?



Ha en fin kväll!!

2009-04-08 @ 18:55:48
URL: http://www.vallhundenzorro.blogspot.com.
Postat av: Lord

Kul att det går så bra :D Hoppas Kimba e lika taggad nästa tävling! ^^

2009-04-09 @ 09:09:02
URL: http://wildlifepics.blogg.se/
Postat av: jenny

Hej!

VP:et är tisdagen den 23:e juni, kl 09:00 startar det. Och ja.. man kan komma och kolla! Jag kanske behöver nån att hålla i handen innan, hihi!

Kram å Glad påsk!!!

2009-04-09 @ 17:47:00
URL: http://www.vallhundenzorro.blogspot.com.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0