Debut i rallylydnad!!

o jag måste säga WOW!! Min älskade fluffs är FANTASTISK.

Kom dit o anmälde mig som kommen, sen var det dags för banvandring o banan var okej faktiskt, inte jätteklurig. Gick banan några gånger o memorerade den o förberede sig o sen tog jag ut Kimba o värmde upp, vi fick startnummer 6. Bra tyckte jag, inte för tidigt o man slipper vänta så länge =) Så så småningom blev dte vår tur, Kimba var med o på hugget så vi gick banan. Det kändes skitbra, visste småfel som man gjort, lite snus o sen blev hon lite uppmärksam på en plastband som de hade som linjer för banan, o när dte blåste lät det mycket o då var dte konstigt, men annars gick allt super. Vi hade sån bra kontakt o jag jag var såå stolt över lille Kimba!

Sen började fortsättningsklassen o då gick jag in o frågade efter protokollet för det var kallt o hade jag inte klarat 70 poäng kunde jag åkt hem, men jag klarade mitt mål som var att få över 70 poäng, så vi stannade till prisutdelningen, som tur var så hölls den inne.!

Vi var 15 i min klass o jag o Kimba kom på 4:de plats. Jag är glad! Jag fick 85 poäng, lika mycket som hon som kom 3:a men hon hade en snabbare tid. MEN det störigaste är o kommer vara Länge är att om jag inte hade klyddat till det på en skylt (som jag inte visste när jag tävlade) så hade jag vunnit! Fick 10 - eftersom jag vid en skylt tog 1 steg fel. 
Man skulle backa 1 steg - sätta hunden framför sig, backa 2 steg - sätta hunden framför sig, ta 3 steg o sätta hunden framför sig Men där tappade jag räkningen o tog bara 2 steg o utförde därav momentet fel.! Helt o hållet mitt fel men det e störigt!! 
Så jag fick mitt protokoll m kritiken på, 2 tuggeben som vinst o en rosett som man fick för man klarat 70 poäng + fick man köpa en bok som man ska fylla i när man klarat 70 poäng så de vet när man ska bli uppflyttad o så :)
Ajja, vi tar alla på nästa tävling! HAHA



"Sitter redo för start!"



"Inne i momentet - höger spiralen!"



"Mitt i momentet -  enkel slalom!"



"Kimba ska ligga o jag ska gå ett varv runt om henne!"



"Läggande under gång, dock inte som lydnaden, men Kimba la sig perfekt!"



"Våran första rosett!! Bevis på att vi klarade 70 poäng!"

Kommentarer
Postat av: sandra

grattis grattis! vad fin bild på kimba med rosett ^^



det verkar vara mycket man ska komma ihåg själv på rallylydnad. svårt, undrar om jag skulle klarat det ^^

2008-11-16 @ 20:24:11
URL: http://mitsou.blogg.se/
Postat av: pappa

Grattis till priset,ni är duktiga.

2008-11-16 @ 20:36:37
URL: http://briardkimba.blogg.se/
Postat av: Linda

Stort grattis till er! Ni är såå duktiga! Kraaam

2008-11-16 @ 22:36:37
URL: http://lucaswilner.blogspot.com
Postat av: gila

Grattis grattis syster! Bilden blev jättefin och kommer bli super som förstoring! Kimba är världens härligaste hund och såklart vinner ni nästa!! Men 4 av 15 tävlande det är jättebra för att vara första gången!! <3

2008-11-17 @ 07:59:03
Postat av: Anna & Pelle

GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!! Så roligt att det gick så bra för er, attans att du klantade dig Pamela! Men, skit i det, ni tar första priset nästa gång!!!

Jag hade blivit diskad i platsliggningen vilket som + att jag blev arg. Inget bra. Ajja, satsar på nästa istället! Tränar jättegärna på torsdag! Vid 19-tiden?

2008-11-17 @ 08:25:03
URL: http://pelleerovraren.blogspot.com
Postat av: mamma

Det är så många som grattar dig det måste kännas jätte skoj för dig att så många bryr sig..Ni är jätte duktiga. Grattis Pamel och Kimba. Ni e bäst.

2008-11-17 @ 08:43:24
URL: http://fluffcocos.blogg.se/
Postat av: Lord

Satan ja vad det gick bra! :D Ni vann enligt mig :P Och ni var absolut bäst!! <3<3

2008-11-17 @ 14:44:41
URL: http://wildlifepics.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0