Bruksträning i går + Nelson

I går körde jag till bruks vid 18.30 för o träna med Anna å Pelle o Malin & Guinness. Linda hade även hittat dit o det var skoj!
Vi började med en platsliggning o jag tyckte det gick bra. Det går bättre o bättre på det sättet jag gör nu =)
Sen började jag o Kimba o vi började m apportering. Det går inte framåt, meninte bakåt i heller som tur e!!
Sen blev det linförighet o hon var till mestadels m mig =P Men jag e klart nöjd! Hon ser glad ut nu o inte "ta-mig-här-i-från"-looken..
Sen blev det 3 st hopp!! Bara lydnadsklass 2 hopp. 1 st där hon hoppade i från o duttade, nästa hopp blev att jag satte henne o gick runt o belönade o det sista var som det skulle se ut - hoppa från mig, sätta sig, hoppa tillbaka! Perfekt! hon e så duktig :)
Sen blev det lite rutanträning också o det går okej =)

Det var så skoj o se de andra träna för dte var så länge sen! De var så på hugget o såg ut till att ha så skoj!!! Guinness som alltid har mycket fart o e pigg o alret o Pelle som jag nog för första gången hörde göra små ivriga ljud när Anna tränade! Det var skoj o det får vi göra om snart!

I dag hade jag en hund o bada. En modell stor hund. En berner sennen hund m namn Nelson. Han var så snäll o fin som alla andra sennen hundar. Men shit vad de fäller!!! När man fönade han så regnade det hår. DÅ var jag ännu gladare att ha en ikke fällandes hund =)

Nu ska jag snart köra upp till Lord för vi har spårning i morgon. Dock utan tränare för han skulle i väg men flitiga som vi e ville vi andra träna ändå xD


Kommentarer
Postat av: Lord

Skojj att det mesta går så bra o att ni tränar några stycken ;D Trist det inte blev spårning, men så e det ibland ^^

2008-11-10 @ 21:15:29
URL: http://wildlifepics.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0