Tävlingen i söndags!

Ska skriva lite kort om min tävling i söndags. Det var i lydnad på klubben m Carina som domare! Jag hade höga förväntningar eftersom de få gångerna jag tränat innan hade gått jättebra verkligen.
Men det började med att Kimba nollade platsen. Lite ledsen blir man klart men det var väl ganska väntat. Känslan i kroppen var att vi nu skulle fortsätta o ha kul. Vilket vi hade men ändå innerst inne så hade jag ändå en liten känsla utav hopplöshet eftersom vi ändå aldrig skulle komma upp till mitt efterlängtade första pris. Men vi genomförde tävlingen med dessa poäng:

Platsen: 0 - sitter upp, lägger sig
Fritt följ: 8 - före, sakta sitt, DK arm
Läggande: 9 - sakta ligg
Inkallning m stå: 6 - DK flera, tempo in, avslut - sitter ej
Rutan: 10
Apportering: 9 - tempo
Fritt hopp över hinder: 9 - DK sitt
Fjärridrigering. 10
Helhetsintryck: 9 - Trevligt ekipage, jobba på plats --> bättre samarbete

Med ett slutresultat på 140 poäng =) Jag kan inget annat än att vara nöjd! Tänk vilken hund jag har! Nu tusan ska det tränas plats o inkallning m stå! =)

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Jobba på det kommer att komma ! Ser ju mycket bra ut i övrigt.Det kommer att gå!

2011-11-10 @ 07:52:44
URL: http://clematis.bloggo.nu
Postat av: annsofi

Men oj!Det var ju kanonresultat! Ge inte upp nu, snart sätter ni förstapriset!

2011-11-14 @ 18:18:22
URL: http://setterfnatt.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0