Dagens tävling

I dag bar det av till Lund för att tävla lydnad! Har som alltid samma mål - vilket aldrig uppnås men det är ett mål iaf o det e ju att vi ska klara platsen. I dag fick vi startnummer 10 - 3 sist men det fick ju gå ändå. När det var vår tur så gick vi in, la hundarna o når jag gick bakom tältet så låg Kimba fortfarande ner. Nervösa och extremt lååånga 3 minuter gick förbi. Hunden låg ner när jag kom ut men ingen glädje tog ut i förskott. Det har hänt förut - hunden ligger men har varit uppe o vänt i sittandes position för att sedan komma på att nä - jag skulle ju ligga och då har vi nollat momentet. MEN idag så fick vi äntligen en 9a på det. Hon hade varit lite orolig o lyft sina tassar, vilket inte gjorde mig nånting för vi fick ju faktiskt poäng på det och några glädjetårar kom! Äntligen. Men det betyder verkligen inte att moomentet sitter utan det var mer tur än något annat!
Nu började jag ju i stället få lite prestationsångest eftersom nu har jag ju fått poäng på platsen och det e ju uteblivna poäng på platsen som hindrat oss för att få första pris på en del tävlingar förut så nu blev ju mina krav högre på mig själva för att lyckats bra med resterande tävling. Men om inget annat så e jag ju glad för att vi låg o fick poäng på platsliggningen!!!
Sen såsmåningom blev det min tur! Hade pipebollen i fickan o sen en godisskål som externbelöning en bra bit utanför!
Det fria följet flöt på bra. Jättebra kändes det faktiskt!!! Inga större fel inträffade där. Läggande gick bra och även inkallning med stå. Rutan sprang hon rakt in i helt perfekt för att sen gå ut bakom rutan och följa bandet på höger sidan o stanna där vilket resulterade i en nolla. O sen hände något roligt - det var faktiskt roligt o det går att skratta åt inte bara i efterhand utan även inne på planen. Jag kastade ut apporten vilket var på samma håll som publiken o min externa belöning. På kommandot Apport sprang Kimba exemplariskt ut till sin externa belöning för då hade gjort sitt. Jag fick kallat tillbaka henne och TL:aren gick o prata m domaren o jag frågade om jag fick fortsätta o det fick jag. Jag nollade apporteringen för er som inte förstod! Hoppet gick helt perfekt och fjärren gick okej! Här e våra poäng o kommentarer:

Platsen: 9
Fritt följ: 8 - tränger sväng, pos, snett sitt
Läggande: 9.5 - tempo ner
Inkallning m stå: 8.5 - avslut tempo
Rutan: 0 - ej in i rutan
Apportering: 0 - utför ej momentet
Hopp över hinder: 10
Fjärren: 8 - DK, tempo ner
Helheten: 8.5 - Trevligt ekipage! Arbetsvillig. Ngt "olydig" :-)

Tro det eller ej, men där var både utropstecken OCH smajli på protokollet! Slutpoängen blev 131 poäng o jag e faktiskt jättenöjd! Filmen/erna kommer i morgon =)

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Skönt att hon låg kvar! Bra poäng på det du fick poäng på!Vi får kämpa vidare!!

2011-05-16 @ 08:27:53
Postat av: Bodil

Bra jobbat! Jättehärligt att hon låg kvar på platsen! Ja man får ha små mål att klara av på varje tävling. Även om hunden "kan" alla momenten så är det ganska svårt att få alla att sitta bra på en och samma gång :)

2011-05-16 @ 09:34:13
URL: http://allansallehanda.blogspot.com
Postat av: annsofi

Kör på! Som Bodil skrev, det är bara att köra på tills alla momenten sitter på en och samma tävling :-) Det kommer du att fixa, jag lovar!

2011-05-16 @ 18:42:26
URL: http://setterfnatt.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0