♥ Dag 16 - Det här är jag beroende av.

Jag har väl inte något så stort beroende. Mina beroende går lite upp och ner. Mina beroende e ju inte så stora o inte så "farliga" heller.
Men saker som jag så fall är beroende av är:
Hundträning o min hund givetvis!
I vissa perioder kan jag inte lämna mina TV-spel.
Musik - måste få musik på något sätt dagligen - flera gånger om dagen!
Tatueringar har väl blivit ett beroende också.. Inte för det händer såå ofta men man vill hela tiden ha fler o fler när man väl har börjat.
Ben & jerry sitter aldrig fel det heller =P
Är väl lite smått beroende av min mobil o internet också kanske?!
Kommer inte på fler beroende just nu.. Har säkerligen fler =P


”Kärleken är som en drog. Först kommer euforin och den fullkomliga hängivelsen. Sedan, nästa dag, vill du ha mer. Du har ännu inte blivit beroende, men du tyckte om känslan och tror att du fortfarande kan hålla allt under kontroll. Du tänker på den du älskar i två minuter och glömmer honom eller henne i tre timmar.

Men så småningom blir du van vid den här personen och blir till slut helt beroende av honom. Då går du och tänker på honom i tre timmar och glömmer honom i två minuter. Om han inte finns i din närhet upplever du samma sak som narkomaner när de inte kan få tag i sin drog. I det ögonblicket är du, precis som narkomanen som stjäl och förödmjukar sig för att få tag i det han behöver, bredd att göra vad som helst för kärleken.”

                                                          ~Paulo Coelho – Vid floden Piedra satte jag mig ned och grät~



~*~*~*Jag vill vara luft, jag vill glömmas bort, jag vill vara allt, jag vill kommas ihåg~*~*~*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0