Nytt bandage!

Kimba har som sagt skadat klon och nu har hon bandage. Hela natten så låg hon o gnydde för hon hade så ont. När lokalbedövningen släppte så gjorde det ju ont o vi fick inget annat smärtstillande. Det skar i hjärtat o höra henne som hon höll på. Öppnade dörren mängder m gånger för o kolla på henne. Men iaf. Det hade bloat igenom, det hade det gjort redan igår men i dag när jag skulle byta bandage så satt kompressen fast i såret i torkat blod. Det gjorde ju jätteont att ta av. Men jag fick lägga på nytt o ringde veterinären, 3 ggr i dag - de andra 2 ggr var för att tjata till mig smärtstillande. Men så den 3 ggr jag ringde så skrev hon ut en salva som jag skulle lägga runt pulpan så det inte skulle fastna. Det tackar vi för! Så det ska jag lägga på i morgon.
Men det var iaf första gången jag la ett tassbandage. Det var väldigt kul faktiskt. Eller kanske inte just då när jag höll på för då var jag så stressad o lessen men nu i efterhand var det kul. Tog en bild på det som jag tänkte dela med mig av!



"Det första tassbandaget!"

Det blev lite löst men inte lätt o dra åt hårdare när hon hade så ont. Nu har jag lite problem o få ner tassen i skon men det går. I morgon får jag göra det liite mindre.
Mamma o pappa var så snälla o hämta ut salvan o smärtstillande så det fick hon innan o nu när jag kom hem från jobb möttes jag av en glad hund o när jag gick till trädet o vände så skuttade hon på bra o hade inte alls ont - inte som innan iaf!

BTW - det är 10 månader till jul ;)


Kommentarer
Postat av: Karl

Du måste måste måste vara jätteförsiktig att spänna för mycket om du lägger bandaget över hasen.

Du får använda din kreativa sida och måla på bandaget så det inte ser så tråkigt ut! =)

2011-02-24 @ 22:59:36
Postat av: annsofi

Du, du har inte funderat på att bli djursjukvårdare? Nu får du ju massor av övning på Kimba och både Karl och jag kan intyga hur kul jobbet är :-) Hoppas Kimba mår bättre snart iallafall!

2011-02-26 @ 10:25:39
URL: http://setterfnatt.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0