Längesen!

Det var ett tag sen som jag uppdaterade bloggen. Har väl hänt en del sen sist men ändå inte. De 2 senaste gångerna (förutom idag) så har vår träning gått riktigt bra! Kimba har känts väldigt taggad och det har gått bra. Ff:et har varit super. Hon har haft sån fokus o mestadels raka sittningar. Inkallning m stå det tar sig. Rutan har gått jättebra - även utan burk så jag hoppas att den håller på att lossna. Läggande under gång är inget problem, apporteringen går bra men ingången är lite svårare och fjärren vet jag inte riktigt vart vi ligger men hopp över hindret går bara bra! Så i det stora hela så känns det ganska bra inför tävlingen! Är super taggad och det ska verkligen bli superskoj! Platsen börjar äntligen också ta sig! Den känns bättre o bättre!

I går så var jag i Markaryd för att gå på rallyuppdateringen. Det var väldigt intressant. Det är fortfarande väldigt mycket olika tolkningar som kan göras där men det har väl blivit lite mer strukturerat. Vi fick iaf gått igenom alla de nya skyltarna, det var väl det viktigaste! Där har tillkommit en massa nya och de är ganska kluriga faktiskt. Så nu måste jag o Kimba hårdträna rally så vi kan klara alla de innan jag börjar hålla kurs i det igen. Det var även intressant att veta lite olika tränings o kurs tips och höra hur andra gjorde. Fick även en del bra tips iofs till rallyn men som går att utnyttja till lydnaden också.
Efter det så styrdes bilen mot Halmstad - det tog ca ½ timme. Jag skulle till Sandra och där var Ia också även John, Sandras sambp. Vi började gå en runda med våra hundar och sen gick vi in o åt o pratade o sen körde vi till en klasskompis till Sandra för de skulle ha sexparty där, eller en tjej från lustgården kom ut och visade och pratade om sexleksaker och andra saker. Det var verkligen jätteskoj! I början var stämningen lite stel men det släppte ganska snabbt o sen tusan blev det livat! Vi fick känna o klämma o lukta o smaka på en massa saker! Jättespännande!
Men roligast var det att bara träffa Sandra o Ia - det var på tok för längesen! Det var skönt o prata m er om allt o inget o vi får ses snart igen! 

I dag har vi varit på agilityuppvisning. Det var Petra som ville ha dit oss på hennes mässa =) Det var trevligt och sånt är alltid bra miljöträning + träning för mina nerver! Filmerna kommer i morgon, de tar ett tag o lägga in de i datorn eller rättare sagt på youtube innan de landar här. Tusen Tack Anna för du ville filma :)

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Kul att det gick bra på uppvisningen ser fram mot filmerna!!!

2011-04-11 @ 10:36:34
URL: http://clematis.bloggo.nu
Postat av: Anna o Pelle

Det var så lite så, ställer gärna upp fler gånger! Roligt att kolla på er =).

Nu blev jag nervös för rallylydnadstävlingen på söndag, var de krångliga skyltarna i nybörjarklassen????

2011-04-12 @ 09:14:00
URL: http://pelleerovraren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0