Som sagt, irriterad...

Jo i går kände jag mig lite irriterad o så även idag... Inte jätteirriterad men en lite jobbig irritation som bara ligger o gnager o kommer ibland upp i tankarna då o då o gör mig lite mer irriterad men det lugnar sig snabbt. Inte så att jag går o e irriterad hela tiden utan bara lite då o då.
Jag lever mitt liv som jag vill o trivs med. Tycker om att ha mycket saker att göra. Visst, jag har svårt att säga nej så ibland kan det bli en aning för mycket att göra men jag trivs med att göra mycket. Har jag en ledig dag för att ta det lugnt så kommer rastlösheten snabbare än snabbast. Visst, det kanske inte är så bra heller men det gör den.
Har jag för många lediga dagar (3-4-5 dagar) så börjar ångesten komma krypandes då tårarna bara tränger fram o allt känns lite mindre bra helt enkelt. Men som sagt, jag gillar att göra saker.
Att jag nu e på klubben ca 4 dagar i veckan, tränar rally m gänget här hemma ca 1 dag i veckan, tränar Kimba här hemma utöver det och hon får ju sina promenader som hon ska o tävlar lite då o då, det e kanske ganska mycket hund. Sen jobbar jag ju m hundar också, men jag älskar det! När jag var tillsammans m Lord så tränade jag också hund men inte alls så mycket eftersom jag ville ju spendera tid m honom.
Just nu e jag singel o har ingen på G o visst det e inte så skoj men så e läget nu o varför ska jag då inte få spendera min fritid m saker jag gillar så som hundträning utan att få höra att jag e tråkig, att jag aldrig har tid, att jag inte kan vara impulsiv, att jag e lite enkelriktad, att man förstår varför jag inte har nån pojkvän för att hunden tar all tid. Men hade jag haft en pojkvän hade jag ju inte tränat så mkt hund o sagt ja till allt som kommer i min väg utan jag prioriterar vad jag vill göra. Så just nu prioriterar jag Kimba eftersom jag älskar min hund, älskar hundträning o tävling o speciellt nu när träningen börjar ge resultat men när jag har/hade pojkvän så drar jag ju ner på hunderiet för att kunna umgås också, vilket jag gärna gör!!!
O sen så kan jag visst vara impulsiv, kanske inte alltid när man blir frågad saker men till stor del så hittar jag gärna på spontana saker men jag e en person som planerar en del o har en full kalender så impulsivitet funkar inte till 100% men kan jag så säger jag givetvis ja.
Så nu har jag fått skriva av mig en del. Jag e inte alls jätteirriterad bara lite som gnager som sagt! Nu ska jag återgå till o ta det lite lugnt innan jag ska jobba eftermiddag också o sen ska jag på bruks i kväll =P

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Men oj, vem har påstått att du är tradig? Tycker definitivt inte jag. Och du kan väl visst vara impulsiv? Du och Hardy är de enda som altid är på g med mina idér iaf. Ta inte åt dig av folks okunskap om dig!



svar från mitt inlägg förresten; blir rädd av alla läskiga filmer i princip hahaha men filmen vi såg...eller filmen Hardy såg och jag somnade ifrån var shuter island. SY synd för den filmen är verklgen skitbra. Tur vi redan har sett den =)

2010-09-14 @ 14:34:20
URL: http://nathalieisaksson89.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Man får strunta i vad andra tycker.Varje människa e unik.Varför ska man va som folk förväntar sig ...

Nätack man ska va som man trivs med.Sen får andra tycka vad dom vill!Så fortsätt va som du är!

Hade du varit annorlunda då hade du inte varit Pamela!Så det så!

Säger den gamla tant!!!!!

2010-09-14 @ 17:02:37
Postat av: annsofi

Var sak har sin tid, ibland tar kärlek och vänner upp en stor del av ens tid och ibland är det hunden som gäller. En del har svårt att förstå tjusningen med "hundlivet". Den där härliga känslan man får av att vara "ett" med sin hund när man gör en speciell övning som man tränat på i evigheter. Eller värmen som sprider sig i kroppen när man ser sin bäste vän titta upp och vifta med hela kroppen, villig att göra allt man ber den om. Hur ska man någonsin förstå detta om man inte själv har hund? Jag är glad och hedrad av att du väljer att tillbringa din tid tillsammans med oss hundtokiga "gamla tanter", för du är sannerligen uppskattad och omtyckt av oss! Måtte du aldrig behöva välja mellan vänner, kärlek eller hund för det går faktiskt att kombinera! Och vem vet? Du kanske till och med träffar den rätte i hundvärlden ;-)

2010-09-14 @ 23:27:28
URL: http://setterfnatt.wordpress.com/
Postat av: sandra

vem har påstått att du är tråkig och allt det där? klart du inte är! "hunderiet" är ju jätteintressant. och du tog dig tid till att åka till irland osv...det är tråkigt att vara som alla andra hela tiden!

2010-09-15 @ 11:57:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0