Klubbmästerskap i Agility!

Som sagt i dag var det klubbtävling i agility på klubben! Det var verkligen skoj. Det börjades med agilityklassen - tack o lov utan vippen men både balansbommen o A-hindret var där! Vi var säkert minst 15 anmälda i på alla dess olika nivåer. Från de som tävlar mkt o vet vad de håller på m till oss som nyss börjat träna o har väldigt gröna hundar o hussar o mattar också för den delen. Men vilken sammanhållning det finns i det gänget! Det e så himla härligt att umgås m allt folk där!
Kan inte rapportera hur det gick för en o en persoligen därför nöjer jag m att inrikta mig till mig själv o Kimba.  I agility klassen gick det skitbra. Jag e verkligen supernöjd! Vilken hund o kapacitet hon har! Vi fick 3 vägran o därmed diskade men hon tvekade inte en sekund när hon skulle upp på varken A-hindret eller balansen utan gjorde det som om hon inte gjort nåt annat! Så härligt! O slalomen tog vi lugnt o stilla o sen var jag slarvig i min handling så det var därför de vägranen kom, damn it men Kimba var super!
Sen gick vi in o åt frukost. Det bjöds på bröd m gott pålägg o andra goda saker o vi fick reda lite på hur det såg ut för oss efter den klassen. Sen gick vi ut, byggde om banan o startade för hoppklassen. Där var längre springsträckor o fler hinder o mer fart! Utan kontaktfältshinder.
Där gick det riktigt bra för mig o Kimba! Allt gick super! Har nästan inget mer o skriva där mer än att det var synd att den banan inte filmades för det e knappt jag tror på att det gick så bra som det kändes o dels för att jag knappt kommer i håg det heller!
När alla sprungit det loppet så gick vi in o fikade på min hemmabakade kaka som var en sockerkaka m äpple o kanel i. Bakade m extra mkt kärlek för den blev så fiin! Säkerligen god också! klubbmästare blev Helene m Chippo. Värdiga vinnare för de var så duktiga!
På vägen hem körde jag in om skogen o tog en promenad m Fluff.
För bilder gå in: http://www.facebook.com/profile.php?id=903465611#!/album.php?aid=552159&id=903465611&ref=mf

Kommentarer
Postat av: annsofis

Jepp, ert hopplopp var kanonfint! Och nu vet du varför man fastnar för agility. :-) Hoppas att ni får många fler sådana lopp i framtiden!

2010-10-03 @ 18:58:21
URL: http://setterfnatt.wordpress.com/
Postat av: Ingrid

Jättekul att du har fastnat för agilityn.

det grämer mig att jag inte hann att smaka din kaka!!! Kom ändå litta försent till jobb!!!

2010-10-03 @ 21:23:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0