Älskade Agilityhund! <3

I går var jag på agilityträning på klubben! För mig var det första gången i år men egentligen så började den förra veckan. Vi delades in i grupper om 2 o 2 o sen fanns där 4 stationer (minivippen, påbörjan till slalom, hopp o tunnel) så då gick man runt bland de o tränade o hjälpte varann. Jag tränade tillsammans m en liten kille m sin pudel. De var himla duktiga =) Kul att där e lite yngre också med faktiskt.

Men Kimba.. Ja, min Kimba! Det gick så bra! Nu har vi ju gått denna kursen innan o Kimba tyckte att det här var ju inga problem men det som vi kunde göra svårare, det anpassade vi efter vart vi låg nånstans. Men vilken hund jag har! Hon fullkomligt ÄLSKAR det!
En man m sin storpudel, de hade inte så bra koll på varann så en massa gånger kom då pudlen fram till oss o vi kunde vara mitt uppe i ett moment o då kom han o luktade på Kimba o hon fräste till han precis "kom inte här o stör vi tränar ju faktiskt!!!" Det var så skoj.
Tunneln älskar hon o det e inga problem likaså hindret! Men Minivippen e liiite läskig. Sån ska jag skaffa så man kan träna lite på den hemma så vi känner att vi kommer nånstans o nu igår fick jag ett nytt mål m hjälp utav Annsofi! *nervös*!
O sen e det ju slalomen, den e svår men igår hade vi 2 pinnar som de skulle passera o då skickade jag Kimba från ca 75-100 cm i från o hon tog rätt ingång ALLA gånger. Får väl börja avancera på det hemma också så vi inte fastnar!

Det är så skoj iaf!

Kommentarer
Postat av: Anna o Pelle

Åååå, vad roligt ni verkar ha det! Ser framemot att komma och titta när ni känner er redo att ut och tävla (för det ska ni väl prova?)! Hejja er!

2010-03-26 @ 10:03:08
URL: http://pelleerovraren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0