Lite inspiration!

Så, nu var det ett tag sen sist igen =P Jag saknar faktiskt lite inspiration till att uppdatera. Det står lite still på hundfronten, eller i alla fall på träningen o tävlingar.

Just nu e det massa annat som spelar in också. Jag jobba så mycket som jag får chansen till det, går i skolan o pluggar en del, har gjort slut m Lord o tänker en del på det o sen träffar jag en del kompisar då o då. Sen spelar vädret in en del också.

Jag klagar inte på detta vädret, tycker det e mysigt o skönt. Inga blöta o smutsiga hundar, allt blir lite ljusare m snön o när solen e uppe så e det så underbart =) Men det hindrar mig iaf att träna. Lite lat är jag kanske också o snön är kanske en bra bortförklaring till det.

Börjar tänka mer på våran debut i 2an o då måste jag absolut träna mer om mina planer ska gå men jag saknar inspiration.

Något annat som jag ser väldigt mycket fram emot är faktiskt en del. Detta året kommer bli väldigt bra tror jag! Nu i Mars ska jag jobba 70% i ca 3-4 veckor. Brabra tycker jag! Seni mitten av April så ska jag, mamma o Gisela ner till London! Riktigt skoj ska det bli! I slutet av Maj ska jag åka upp till Vallentuna och gå Advanced course inom Amichien Bonding. Underbart att lära sig mer om våra 4benta vännors språk! I augusti så ska jag på freestyleläger med Kimba för Frida o Emma. Det ska bli så himla intressant och skoj! Har aldrig varit på läger m min lilla hund innan så det ska bli skoj.
Ev så ska jag o Gisela åka på en resa i höst, till något varmare land men inte bara sol o bad utan lite utflyktor också.

Annars så håller jag på m min instruktörsutbildning. Det går bra, men just nu känns det väldigt mycket, eller det är väldigt mycket. Minst 1 ggr / vecka o sen ofta på helgerna med. Ganska intensivt men det är intressant.

De senaste veckorna så har Kimba dagligen kommit in och lagt sig hos mig i min säng. Det är så mysigt! Brukar komma vid 6-tiden o sen sover hon där tills jag går upp, men när jag ska till skolan eller jobbar tidigt o går upp runt 7 så hör man världens suck från Kimba som tycker det är på TOK för tidigt att gå upp.

Har även kommit på hur bra jag o Kimba matchar varann. Vi kan vara pigga o på G när det behövs men händer inget så tar vi det lugnt (det har hon lättare fär än mig) o sen e vi båda lite morgontrött och vill gå o lägga oss i normal tid. Vi är även lika glada för mat o nästan konstant hungriga! Haha!

Nu ska jag snart ta henne på en promenix o fota lite i snön ville pappa, ska bara invänta mamma som skulle till IKEA =) Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Anna o Pelle

Jo, vem saknar inte inspiration just nu?! Tror vi behöver lite barmark för hundträningen ska komma igång rejält.

Blev det några bilder i snön då? Man får passa på innan den smälter bort!

2010-02-24 @ 17:57:48
URL: http://pelleerovraren.blogspot.com
Postat av: mamma

Ja du och Kimba är visst lika, ryggställningen passar er båda. Men de e i och för sig inte så ofta, för en människa med fler järn i elden än du Pamela känner inte jag. Du är jätte duktig. Och du jag längtar också till vi ska göra London, de ska bli superkul bara VI. kram för nu

2010-02-25 @ 08:03:58
Postat av: Birgitta

Hej Pamela. Ja, att inspirationen har sjunkit är du inte ensam om. Nu är vi trötta på snö och rusk även om hundarna tycker det är roligt, så för tusan nu vill vi ha lite bara marker och vår!!!!!!!!!!!!!! Sköt om er!

2010-02-27 @ 09:37:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0