Spårardag!

I dag träffades jag, Anna, Linda, mamma o Gisela nånstans i någon skog och la lite spår o fikade! Det var väldigt trevligt o spännande! Det gick himla bra!

Först ut hade vi mamma o Cocos. Vi hade innan vi åkte ut varit inne o köpt en ny spårsele o spårlina o Cocos blev såå himla söt i sin sele! Nästa gång ska vi göra spåret ännu längre för hon var väldigt duktig m tanke på att vi inte gjort det så många gånger men hennes näsa e grymt bra så när hon väl förstod vad hon skulle göra så var spåret slut. Så längre spår nästa gång!



"Mamma o Cocos!"



"Söta lilla Cocos!"

Sen var det Cookies tur. O det gick okej första gången o bättre andra gången. Intressant o se när de börjar förstå vad det handla om. Men hon blev lite rädd för olika saker i spåret men de hittade slutet!



"Linda o Cookie!"

Sen var det min tur. Anna hade gått ut mitt spår så jag visste bara var det började, anledningen var för att Kimba kan spåra (ibland) o då vill jag kunna lära mig läsa o lita på henne istället för att jag ska veta var spåret går så jag kan styra o påverka henne. Men det gick himla bra. Kimba var såååå taggad när jag bytte till sele o koppla fast linan o sen hade vi litelite problem i början men sen var hon jättefokuserad. Gick lite zick-zack i spåret men höll sig bra till mitten o tappade hon det så letade hon tills hon hittade det igen. Superskoj o duktig är min nakenstjärna! <3

Sen var det Annas tur. Jag hade lagt ut deras spår. Pelle var väldigt taggad att få komma ut så han hängde inte m så bra i början men efter en liten stund så kunde han fokusera lite på vad han skulle o när han tappade spåret så letade han reda på det igen!



"Blev lite fel i början o han var nabb så jag fick ingen bättre bild!"

Får träffas oftare o spåra eller så för det var skoj + att det är intressant o se hur hundarna jobbar o utvecklas!



"Hur får man en unge att vara tyst? Ge de en klicker o de blir glada!!!!!"

Sen var det dags för den obligaoriska fikan xD Anna hade bakat supergoda kanelbullar *tacktack*



"Riktiga hundögon och Anna klarade stå emot, hade jag Aldrig gjort!"



"Alltså labradorer... Inte ALLS sugna på mat xD!"



"Mamma, skoj att hon också följde med m lille Cocos!"



"O Gisela följde också m :D skoj!"



"Tigger eller myser? Det är frågan?!"



"Skogsmullarna!"



"Min älskade Fluff!"


Kommentarer
Postat av: mamma

Håller med Pamela, Annas kanelsnäckor var super goda. Tusen tack. Och det var jätte skoj att följa med er till skogen. Cocos är faktiskt i alla fall väldigt duktig hemma. Aja, nästa gång så går det nog bättre. Kul var det i alla fall. Det var en trevlig skog...när vi väl hitta fram. kram

2009-09-11 @ 19:33:42
Postat av: gila

Så fina ni e allihopa! :) Jag är bara så glad över att jag fick lov att följa med fastän jag är hundlös... :)

2009-09-11 @ 21:11:48
URL: http://levdindrom.blogg.se/
Postat av: Lord

Jättefin Header du gjort! :D Och kul att det gick så bra för er alla i spårandet! :)

2009-09-11 @ 21:14:21
URL: http://wildlifepics.blogg.se/
Postat av: BA-Ullis

Du kan skicka bilderna antingen till ba-adressen, eller min privata: [email protected]



Har du fler medaljörer på bild och klassvinnare på utställningen tar jag gärna emot dem också. Har bara fått en enda bild än så länge :o)



//Ullis

2009-09-11 @ 21:22:51
URL: http://blogobananas.blogspot.com/
Postat av: Lookie

Tack för idag!

Ja Annas bullar var sjuuukt goda =)

Å när vi väl hittade fram (minnet, minnet) så hade vi ju jättetrevigt!

Kram!

2009-09-11 @ 21:28:09
Postat av: jenny

Verkar ha varit en härlig dag! Du får gärna ringa om ni skall åka fler gånger : )



Funkar det MAC att göra headern?



Ha det fint!!!

2009-09-12 @ 21:23:15
URL: http://www.vallhundenzorro.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0