Söndag!

I går så smsade Malin o frågade om vi var sugna på att följa m o spåra. O efter förra spårtillfället så sa vi inte nej.! Så det blev bara jag o Malin o Lord givetvis som också följde m! Då började vi att lägga spår till varann. Mitt spår bestod av ca sammanlagt 150 m med 1 vinkel o Malins var m 2 vinklar o också ca 150 m långt! Sen gick vi en lång o mysig runda i skogen. Då var hundarna lösa men de busade inte utan de gick så fint o travade på för sig själv o Kimba hade sån bra koll på mig så jag har nu bestämt att jag måste våga lita på henne mera. Sprang o gömde mig 3 ggr o hon märkte snabbt att jag var borta o sen letade hon upp mig =) Jätteduktig!
Sen började jag  ta mitt spår men Malin hade glömt bort eller tappat bort var det började nånstans så vi gick på det från sidan o hon gjorde ett bra upptag men hon följde efter fel visade det sig för de hittade starten o då gjorde jag samma igen, gick på från sidan o lika fint igen så följde hon det nya spåret!
Det följde hon himla bra. Brukar inte ha näsan så långt nere som hon hade igår utan hon var såå himla fokuserad o cdet var så skoj. I vinkeln tog hon ett varv runt o sen gick hon på det fint igen. Sen blev det några ställen där hon tappade det men hittade snabbt o fint igen. Mot slutet blev hon himla trött det kändes men vi hittade slutet o jag var så lycklig o Kimba hade varit så duktig!!



"Vackra Guinness!"



"Jag o Malin står o diskuterar om hur vi ska göra o Kimba e väldigt sugen på Kebbe!"



"Detta ska föreställa mig som går efter Kimba!"

När jag gått mitt spår så var det Malins tur. O det gick också himla bra! Det hade nog blåst lite mer där hennes spår låg för Guinness rundade en vinkel o gick ca 10 meter längre i den sista vinkeln o följde det diagonalt tillbaka mot där det låg en "pinne" som han tog. Han jobbade också himla bra o fokuserat, han hade ett högt tempo men vilken näsa!



"Kimba var såå trött när vi kom hem o deckade på mitt golv (ursäkta röran)!"



Kommentarer
Postat av: mamma

Kul att det går bra med spårningen, det är kul att Kimba är så himla taggad. kram

2009-09-21 @ 18:17:02
Postat av: Lord

Det var jättekul och få vara med i skogen! :) Och så bra det gick! Bägge hundarna var jätteduktiga! :)

2009-09-21 @ 20:06:15
URL: http://wildlifepics.blogg.se/
Postat av: Anna o Pelle

Så duktiga mattar och hundar! Roligt att Kimba är så taggad på att spåra!

När börjar man lägga vinklar i spåret?

2009-09-22 @ 09:08:06
URL: http://pelleerovraren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0