Vårpromenad i Trelleborg!

I dag körde jag o mamma ner m hundarna o hämtade Gisela o gick en promenad i Trelleborg! Det gick så bra.. Ända tills vi gick in i en park där det var fåglar o lösa höns överallt, då blev Kimba så stressad, sen när vi skulle gå vidare fick jag ta ca 10 min att lugna ner Kimba på, ute på torget utan fåglar som störning o bara klicka för frivillig kontakt o SEN kunde vi gå vidare o då var hon helt super igen! Sen satte vi oss o fikade o sen gick vi till bilen o åkte hem! Tränade även lite följsamhet på gågatan. Vilken super hund jag har!



"Jag o min lilla Fluff!"



"Jag o mamma m hundarna!"



"Kanske ska ställa ut Kimba igen o ha en höna som störning, då ser hon inte överbyggd ut iaf!"



"En smula för mycket på fel håll...!"



"Bättre :) !"



"Våååår!"


Jag är så glad att jag så tidigt hittade klickern. Utan den vet jag inte vad jag hade gjort. Jag älskar den o tycker att den gör så mycket o man kan göra så mycket m den. Jag använder den på 2 sätt, både som belöning och som operant inlärning o Kimba blir GALEN så fort jag tar fram den. Den är bra o snäll o ja, den e bra!

Kommentarer
Postat av: gila

Ååå vilken fin snödroppe :)

2009-03-18 @ 13:44:41
URL: http://cherrylady.blogg.se/
Postat av: Nicole

Fin vovvsing :)

Om du tycker om ROSA och Cupcakes & andra söta saker besök min blogg! Jag har även designauktioner och utlottningar :) Mycket bloggdesign. Just nu säljer jag även nya Hello Kitty musmattor! Titta in!

2009-03-18 @ 13:47:56
URL: http://xoxonicole.blogg.se/
Postat av: Lord

Vilket supermakro du tagit!! Den var kanon! :D Och kimba står ju jättefint på sista bilden ^^ haha

2009-03-18 @ 19:44:52
URL: http://wildlifepics.blogg.se/
Postat av: Anna & Pelle

Håller fullständigt med dig, klickern är så himla bra! Alltid samma ljud och handen är snabbare än rösten (för mig iallafall). Tack för en bra träning idag!

2009-03-18 @ 19:59:12
URL: http://pelleerovraren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0