Valpträff m halvsyskonen =)

I går var jag på valpträff i Rinkaby m Kimbas halvsyskon, eller de är till o m mer än halvsyskon. De har samma pappa o deras mammor är halvsyskon! Det ni, fina hundar de dära!
Jag var där iaf vid 10.45, visste inte var hon bodde så jag var ute i god tid. Sen kom de andra sakta o säkert o när alla kommit körde vi ut i skogen o spårade o gjorde lite sökövningar. Jag fick anpassa övningarna till Kimba o hennes ben. Men så skoj det var o kolla på dessa fina briarder! Älskar den rasen. En gång briard, alltid briard kan jag säga!
Sen när vi var klara där, körde vi hem till kennelmatten, Sofie igen o åt lunch o pratade o hon hade sin ena kompis där som pratade om räddningssök så efter vi ätit upp körde vi till en skola i närheten och jag o 3 andra fick vara figuranter till en pensionerad gammal räddningssökhund, Skorpan - golden.
Så skoj det var att se hur han jobbade, han älskade vad han gjorde. Jag fick ligga inne o en träbåt xD Sen fick även vi prova på m våra hundar, jag hade Kimba kopplad men de andra hade sina lös.
Sen var hon där som hade haft Kimbas bror den sista tiden. Tyvärr hade han farit illa större delen av sitt liv så när han äntligen fick dte bra slog det lite fel o de fick tyvärr avliva honom. Men jag fick sett en bild på honom o han var lik Kimba. Hon hade nu köpt en ny briard, halvbror till Kimba men hon hade inte honom m sig igår.



"Kimba som har full kolla på figgen som hon snart ska leta upp!"



"Halvbroren Ichiban!"



"Ichiban som hade spårat o låg o sträckte ut!"



"Halvsyskonens mamma, Wilma!"



"Wilma igen, väldigt ivrig på att leta upp figgen!"



"Chevy! De har vi träffat på nån ggr ute på bilträffar!"



"Chevys tur att leta upp matte!"



"Manda :)!"



"Snart ska Manda leta upp figgen!"



"O där var hon iväg!"



"Här satt jag en stund innan jag blev upphittad!"



"Skorpan - pensionerad räddningssökshund!"



"Där hittade han en figge på båten. Det var under den jag satt innan!"



"Där inne ligger en figge o Wilma ligger o skäller tills matte kommer!"



"Kimbas tyvärr avlivade bror, Cape Bayron, Alonzo. Tycker man kan se likheter mellan de."



"Kimba o halvbroren Chevy!"



"Blev en del lekinviter för det var ju så längesen Kimba fick leka tyckte hon!"



"Det fick avslutas med en bamsebjörnkram!"

Kommentarer
Postat av: jenny

Låter som härlig dag!!! Hade ni kul på rallyn idag? Synd jag inte visste att det var kl 16, hade hunnit från jobb då.. Villken tid är det på lördag nästa vecka?



Kramar fråm mig och Zorro!!!

2009-03-22 @ 20:44:44
URL: http://www.vallhundenzorro.blogspot.com.
Postat av: jenny

Aha... jag kanske bara missade att höra det... eller så kanske ni sa det efter att jag åkt, stack ju först av alla. Du behöver inte ha dåligt samvete, vi kör så det ryker nästa vecka istället. Vi är bara glada och tacksamma att du dragit igång nått sånt här kul!!! Du... vilken tid startar ni alla på tävlingen... jag å johanna funderar på att komma och kolla!

Kram igen.

2009-03-22 @ 21:33:03
URL: http://www.vallhundenzorro.blogspot.com.
Postat av: mamma

Kul att du tar Kimba och sticker iväg på en massa kuligheter. Och skaffar nya vänner det är bra. Jag tycker du är duktig, var får du all energi ifrån.

Håller med briarden är världens vackraste hund. Kimba är bäst. kramis

2009-03-23 @ 07:04:38
Postat av: Lord

Ser jättetrevligt o kul ut! :D Så många underbara hundar på en gång!

2009-03-23 @ 09:52:31
URL: http://wildlifepics.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0