Halvstryp vs Sele!

Jag går alltid m Kimba i hennes ursnygga ViBri halvstryp. Egen designat o helt perfkt e det. Trivs verkligen m det! Då känner man att jag har kontroll på Kimba. Har jag henne vid min sida o håller längst inne på kopplet så går hon där jag vill o det blir ett annat dragande i halsbandet o det dragandet e enklare att göra nåt åt.

Nu har jag blivit rekomenderad att använda sele på henne under rehabiliteringstiden eftersom då var det bra att hon drog lite för då sköt hon i från m sina bakben o det stärkte o byggde lite muskler på rätt ställe.

Har använt selen några gånger men ser inget bra m den! Funkar bra att spåra i men inte på vanliga promenader. Hon blir så fruktansvärt stark o jag har nästan inget o säga i från om. Hon drar som en gammal oxe på ett fält o hon har så mycket kraft då när hon drar o dessutom har jag henne skitlångt fram, även när jag håller innerst på kopplet för då e jag vid hennes skulderblad ;S

Får se hur länge jag orkar ha sele på henne, men antagligen inte så länge..

Tacka vet jag halvstryp o halvstryp så det inte stryper bara för det e lätt att ta av o på!

 

Kommentarer
Postat av: Lord

Halvstryp låter helt klart som att föredra :P Sele verkar mer som ngt man har för man vill ha lös hund men vågar inte.

2009-03-28 @ 22:08:19
URL: http://wildlifepics.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0