Första Rehabgången

Nu har jag precis kommit hem från Malmö Djursjukhus. Jag var på rehab m Kimba. Så stolt jag är över Kimba, hon är så trevlig att ha m sig o ha o göra m! Älskar henne!
Så kände o klämde Marie som sjukgymnasten hette. O hon märkte att Kimba hade lite mindre muskler runt det onda knäet. Men hon tyckte att det kändes förvånadsvärt bra m tanke på hur länge hon hade haft problem så vi hade skött det bra o tränat på rätt sätt. Fast vi fick lite fler övningar. Gå över cavalettibommar, gå över stege så hon får lyfta sina ben o bara korta pass. Inga explosiva övningar utan mer sånt som kräver att hon använder de små muskelgrupperna.
Sen fick hon gå på treadmillet m vatten i. Det tyckte hon var lite läskigt.. O jag m för den delen. Men det såg bra ut tyckte hon.
O jag frågade om hon trodde det kom till att bli bra o hur hennes framtid skulle se ut. O hon vågade inte säga att det kom till o bli helt bra. Nu är korsbandet uttänjt så nu får man försöka stärka alla muskler runt om o som det lät på henne nu så var det skritt o trav det gällde för Kimba lång tid fram över. Gärna bada i vatten o gå i vatten, uppförsbackar o i sand. Jag kom nog alltid till o behöva tänka på hur vi tränade o motionerade för det var lätt att en spn skada kom upp igen. Skydd o sök kom jag nog inte kunna träna, om jag nu hade velat utan det fick bli de mer stillsamma sporterna. Hon vågade inte säga om hon fick gå lös m tanke på att hon har så mycket energi o e ganska explosiv av sig o springer gärna i galopp.

Så det gick väl bra =) Ska fortsätta m det ett tag iaf!

Kommentarer
Postat av: Lord

Det låter inte riktigt bra... ;/ får hoppas det ordnar sig!! :)

2009-03-16 @ 22:14:42
URL: http://wildlifepics.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0