Lommatävling!

I natt kom jag hem runt 2, var i säng 2.30 tog ett tag innan jag hunnit lugnat ner mig o kommit till ro o kunde sova. Klockan ringde 6.30 o jag var skitpigg. NOT.
Upp, packa väskan o ge Fluff mat. Blev hämtad 7.30 o färden gick mot Lomma.

Lite kortkort om tävlingen. Jag är jättenöjd m min o Kimbas tävling. Hon reste sig dock på platsen för kaninbajset som hon låg i var väldigt gott så då började hon gå o äta lite sånt men då ropa domaren: BRYT!
Vi fick lämna planen o Nollade platsen. Schäfern som då hamnade på den platsen jag o Kimba låg på innan var också väldigt intresserad av bajset fast den kröp istället för gå upp.

Väl inne på planen så började vi m tandvisning som gick bra: 10
Sen linförigheten där andra hälften gick Skitbra! Men första hälften gick så där, slutade på 6.5
Läggande under gång så sa jag ligg men hon stannade men la sig inte såg jag i ögonvrån så gick jag ca 1 m sen vände jag mig bakåt o pekade ner o sa Ligg igen o då Nollade vi i vilket fall som helst för jag hade för mycket DK.
Inkallning fick vi fullpott på.
Ställande fick vi 8
Apportering fick vi 7
hopp fick vi 9
helhetsintryck 8 m kommentar: Mycket arbetsvillig hund, mer träning behövs

Som sagt väldigt nöjd. Hade vi klarat platsen hade vi fått 171 o det hade blivit ett 1a pris = att momenten går väl okej. Så nu e det platsliggningsträning för hela slanten!

Sen ett STORT Grattis till Anna o Pelle. De fick 1a pris med klassvinst + att de tog äntligen sitt LP 1. Grattis grattis! Det var ni väl förtjänt av! Så himla skoj! :D


En Sweden rock uppdatering kommer när jag har mer tid o ine e så trött som jag är nu. Roligt var det m massor utav bra musik o trevligt ställe o sällskap o allt var så skoj. Me like SRF!

Nu, 18,37 ska jag o sova!!

Kommentarer
Postat av: Lord

Kul att allt gick så bra, nästa gång får ni fullt på Platsliggningen m! :D Grattis Anna!

2009-06-07 @ 20:50:49
URL: http://wildlifepics.blogg.se/
Postat av: Anna & Pelle

Tack för igår Pamela! Himla trevligt! det tycker jag att vi gör om, fast nästa gång är det du och Malin som får kamma hem första priserna. Så fort ni anmält er får ni berätta!!!

Tack Lord för grattiset, I´m so happy! =)

2009-06-08 @ 07:48:30
URL: http://pelleerovraren.blogspot.com
Postat av: Linda och Cookie

Hej! Ni hade säkert skitskoj på SRF, men oh så jobbigt att köra hem mitt i natten....men vad gör man inte för att vara med på tävling =). Synd att hon reste sig på platsen, men hon kan ju, det vet vi. Så nästa gång kommer det att gå super ska du se! Kramar från oss! Förresten, jag ringer dig om lördag snart.

2009-06-08 @ 11:49:39
Postat av: Camilla

Vad synd att ni nollade platsen men nästa gång tar ni säkert ett nytt första pris, det är ju såå nära hela tiden. Fast jag håller inte riktigt med domaren, jag tycker du & Kimba tränar jätteflitigt redan nu :) Man får tänka på att Kimba med briardmått mätt är väldigt ung fortfarande. De flesta briarder är inte färdigväxta mentalt förens i 4 års åldern så med tanke på att Kimba bara fyller 3 år i år tycker jag hon är fantasktiskt duktig! :) Fortsätt kämpa på så lossnar det snart ska du se! :) Många kramar från Camilla & Nouchi

2009-06-09 @ 08:10:42
URL: http://nouchi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0