Låååång uppdatering! utan bilder :(

Det fungerar inte riktigt bra här hemma m internet än. Antagligen e det routern det är fel på. Ska fixa en ny sån efter semestern. Åker på Torsdag o kommer hem söndagen efter =)

oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo

Jag har iaf beställt 2 böcker. De träningböckerna som Anna visade när vi tränade. Hur man lär in olika moment. Jag beställde både 1 o 2. Nu slår jag på stort. Ska även ta reda på mer om brukslydnaden men det kommer så småningom men ska läsa mer om det iaf =)

oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo

En annan sak som mamma berättade var att Cocosen hade råkat fastna i Kimbas bärnstenshalsband o det hade dragits åt 1 varv runt hennes lille tass. Så när mamma hittade de så sat Kimba upp m huvudet jättelångt nere o Cocos satt o höll upp sin tass. Kimba e alltså verkligen för snäll :) Tur hon vet när man ska vara lugn o det verkligen gäller.

oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo

Labbesjuk? Kimba vill säkerligen ha en vattengalen brun labbe kompis sen. Nu har jag kommit på ett namn till honom (gäller o vara ute i god tid) Det passar perfekt till en brun, robust labbekille. Men det värsta var att jag råkade kalla en brun labbe på pensionatet för det namnet jag går o tänker på hela tiden.. Lite skada känner jag mig. haha

oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo 

Sen blir jag lite förbannad.. När man köper en hund så gör man det förhoppningsvis för att man gillar hundar, vill ge den ett långt o lyckligt liv. Vissa bara till sällskap, andra för o jaga, träna, tävla. Ja det finns massor utav anledningar o skaffa en hund. Men det absolut snällaste man kan göra mot en hund är att hålla den i bra vikt. Sånt kan hundarna inte reglera själv som vi människor. Har hjälpt till på lite hundpensionat o där e SÅ många feta hundar. Sånt är inte snällt. Likaså deras klor. För att de ska kunna röra sig ordentligt så kan man inte låta klorna växa så de börjar snurra o vända sig. Sånt borde vara en självklarhet, men inte för alla.. Såna borde inte ha djur. Finns flera såna saker men det gör mig mest förbannad.. Det är en skyldighet när vi skaffar djur. Det är inte hunden som väljer att komma till oss - det är vi som väljer att skaffa hund.

ooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo

Sen så i dag var jag hos Jenny o vi gick en runda m Zorro =) Det gick faktiskt bra. Det är lite m de olika rutinerna som de har tillsammans som jag int evet om men annars gick det faktiskt bra :) Zorro blev dock lite förvirrad när vi var 2 st som var ute o gick m honom o kallade på honom o gav godis osv, blir nog lättare då man e ensam m honom då har han bara mig att fokusera på. Gick o kollade på Jenny om det verkligen var mig han skulle till o så han gjort rätt osv :) Han e så söt!!

ooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo

Sen så tänkte jag avsluta m o fråga om det finns något intresse av att jag ska ha en Rallykurs här hemma som i våras? Tänkte så fall om det finns några som vill så kan vi köra på o fortsätta lite. Så hör av er så jag vet så fixar vi det i sensommar/höst igen :)

ooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo

Nu i kväll var jag m Kimba, Pelle, Anna o Peter o badade i yddingesjön! Det var mysigt o våra hundar var lika galna om inte värre än förra gången. Jag ber om ursäkt för Kimbas dränkningsförsök på Pelle. Hoppas han har repat sig från chocken *haha* Bilder kommer när mitt internet vill samarbeta m mig! :)

Nu ska jag o sova! Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: jenny

Tack så hemskt mycket för idag! Tycker det gick jättebra. Har fullt förtroende för att Zorro kommer ha det jättebra med dig när jag är borta! Tack för att du ställer upp! Vi ses imorgon på tävlingen. Nybörjarklassen är ju sist... sä jag tänkte komma vid 19-tiden. Kram!

2009-07-08 @ 00:56:50
URL: http://www.vallhundenzorro.blogspot.com
Postat av: Anna O Pelle

Tack för badturen! Jo, Pelle har hämtat sig, just nu ruvar han på hämd... ;)!

Hihi, namn på en labbe kille? Låter spännande!!! Vad söt du är som råkade kalla labben på tingeling vid det namnet, hahahhha! Då tänker man mycket på det?

Fy för folk som inte sköter klorna på sin hundar! Onödigt lidande!!! Borde man anmäla som djurmisshandel...

Lycka till ikväll på rallylydnaden, vi håller alla tummarna och tassar för er!

Vi kan prata mer om ev spela på kräftskivan, hur som helst vill vi släpa ner dig till replokalen och jamma lite =)!

Jag är med på rally hos dig, givet!!!

Kramen på er!

2009-07-08 @ 11:14:01
URL: http://pelleerovraren.blogspot.com
Postat av: Cookie

Hej Bästa-Pamela! Jag saknar dig lite för jag tycker du e så enormt skojjig! Jag fick ju sitta i ditt knä när du och matte hade hämtat mig från min mamma och mina syskon. Matte har pratat om att hon gick rally-lydnad med min halvbror Avanti och att det var så roligt, framförallt för honom! Så nu tänkte jag överraska matte med en liten rallykurs hos dig =). Så härmed anmäler jag mig och matte!

Hoppas vi ses snart,kram kram! (jätteroligt att du ska följa med oss till Bäst i Väst)

2009-07-08 @ 13:43:48
Postat av: Lord

Kul o läsa om det trots inga bilder :) Du har blivit en begåvad författare :)

2009-07-09 @ 11:27:13
URL: http://wildlifepics.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0