Träning igen!

I dag träffades jag o Jenny nere på klubben o tränade lite. Det gick bra för mig del. Tog apporten i dag utan några problem o sen lånade jag Jennys ena apport som hon tog utan problem också, känner att jag måste träna mycket m andra så ska mitt mål vara för tävlingen i Mars att vi ska få något poäng på apporteringen. Kanske ett högt mål men vi ska göra ett försök o fram till dess ska jag täna mycket apportering, träna in kommandot apport o tränat m andra apportbockar så vi inte blir insnöade på min i vår lugna uterumsmiljö utan nu tusan ska vi sikta högt!
Alltså, apporteringen gick bra.
Sen tog jag lite ställande under gång, o jag ska säga "Stanna" lite mer bestämt annars tvekar Kimba lite o jag tvekar också eftersom jag inte är säker på om hon ska stanna eller gå m.. O när jag ska gå tillbaka till henne ska jag ta ut svängen lite o svänga försiktigt in mot henne för nu tar hon nåt steg ifrån mig m sina bakben så hon ställer sig snett.. Sånt man inte tänker på..
Sen avslutade vi m linförighet, det gick väl okej. Mot slutet, samma som igår gick det bra. Då gick det jättebra o om man tar många halter o svängar o sånt, annars tröttnar hon lite...

O för Jenny gick det jättebra! Zorro har blivit så duktig o koncentrerad. Kul o se. Plogade lite på linförigheten men inte så mycket som förra gången, o apporterade bra o hade bra kontakt m Jenny!



"Kimba, villig att apportera!"



"Första gången hon skulle hålla den i dag så reste hon sig o ställde sig på tvären.. MEN hon höll apporten!"



"Bättre.. Hon har blivit så duktigt min lilla Plutt!"



"Redo inför ställande under gång, ett moment vi måste träna mer på...!"



"Staaaannaaa!!"



"Jenny o Zorro, fin kontakt o inget plogandes!"



"Så duktig han har blivit!"



"Sen fick han bollen som belöning o då fick han ta lite ärevarv!"



"Apporteringsdax..!"



Jag längtar tills Kimba e helt bra i sitt ben! Har så mycket tankar o funderingar o övningar som jag vill prova, jag har blivit helt inspirerad nu när jag har läst en massa hundböcker o jag vill bara träna, träna träna hela tiden. Men snart e Kimab bättre o så länge får vi ta det lugnt o träna lugna moment, vilket det finns GOTT om också!

Nu ska jag gå o klicka lite m Kimba så det lär komma en uppdatering senare!

Kommentarer
Postat av: jenny

Heeeej! Vilka jättefina bilder blev! Jag blir så glad när jag tänker på hur duktiga våra hundar är och hur snabbt de utvecklas bara man tränar målmedvetet. Jag förstår att du är taggad nu! Duuu om du fortfarande kan på fredag så hade jag kunnat träna då också. Det har nämligen visat sig att att Lotties hundar fått kräksjukan, så all vallträning är inställd där denna veckan! Just let me know! ps: är det ok om jag snor bilderna på Zorro?

Kraaam

2009-01-21 @ 17:52:17
URL: http://www.vallhundenzorro.blogspot.com
Postat av: Lord

Kul att det går så bra :D Ni e jätteduktiga!:D

2009-01-21 @ 19:54:21
URL: http://wildlifepics.blogg.se/
Postat av: jenny

Hej igen! Joo då, det var fler bilder ; ) bara så att mitt program i datorn strular jättemycket så det gick inte att föra in fler bilder just nu... suck, teknik! Skall vi säga 12:00 på fredag? Johanna kanske vill komma då också, hon är ofta ledig på fredagar.. men det är väl ok?

Tack för idag!

2009-01-21 @ 20:16:10
URL: http://www.vallhundenzorro.blogspot.com
Postat av: Karin L

Hej hej! Vad härligt att ni är så aktiva och tränar så mycket, trots att appell-planen ser ut som en leråker :-).

Tänkte bara säga, om du träffar Jenny, att på bilden ser det jättefint ut med Zorro, men hon ska SLUTA titta på honom när hon går.

Bara ett litet tips från mig!!!

2009-01-22 @ 11:58:32
URL: http://ronjasmatte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0