Träning i trädgården!

I dag har jag även varit ute på gräsmattan o tränat m Kimba. Lite klicker men mest lydnad faktiskt. Raka sittningar, snabba ligg och snabbt ställande. Mamma fotade men vädret var konstigt, konstigt dis eller nåt så där har blivit en konstig hinna på linsen.



"Värmer upp m lite slalom mellan benen, det e ju skoj =)!"



"Sen runt om o mellan benen, lite freestyle moment som uppvärmning o ibland som avslut eftersom det e så skoj tycker Kimba!"



"Klickade lite när hon stod på sin träsak, o hon börjar få in att man ska använda bakbenen där, dock m lite hjälp men ändå!"



"Det blev en del fritt följ baklänges, så himla bra det sättet är o Kimba har blivit en hejare på det! Släpper inte min blick förutom när hon ska tugga godis!"



"En del positionsövningar, Mestadels raka, YES!!!! :D (tassen kom på foten ibland men vad gör det?!, haha)!"



"Nu var det mot slutet av vårt träningspass, då var Kimba lite osamarbetsvillig (känns som ett riktigt briardhumör!) haha!"


Har precis nu i kväll klickat lite m Cocos. Visade mamma lite övningar hon kan göra m henne. Det var target m musmatta, klicka när hon kollar, luktar, går, står osv på den och även tog jag fram mitt ridspö (som inte e till för o slå de med) o gjorde likadant där o klickade när hon kollade o hade nosen på yttersta spetsen av spöet. Kul o se hur hon tänker. Iblnd går hon o nosar runt i rummet som om hon blir lite frustrerad av att hon inte kommer på vad som gav henne klick o godis. Önskade at jag började m klickerträning tidigare m Kimba, MEN bättre sent än aldrig!

Sen i framtiden vill jag köpa en schapendoes (velat ha en sån länge) som ska heta Smila o ibärjan ska jag inte ha några kommando på henne utan bara klicka allt hon gör!! :D Hade varit jättespännande!

Ajja, nu ska jag o sova, ska upp tidigt men först läsa lite i min bibel! Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Anna & Pelle

Pelle och jag undrar när ni ska börja rulla? ;)Ni har ju snart gjort allt!

2009-01-22 @ 10:56:58
URL: http://pelleerovraren.blogspot.com
Postat av: Lord

kul att det går bra :) Jaha, så du tänker ha en shapendoes? som dessutom ska heta smila?XD

2009-01-22 @ 20:10:57
URL: http://wildlifepics.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0