Kall dag..

I dag kom Cocos in o väckte mig vid 7.30, då tyckte hon att jag skulle upp, vilket jag skulle för jag skulle följa m mamma o Cocos på valpkurs. Det var så kallt. Vet inte riktigt vad man ska ha på sig för att inte frysa ;S  Men annars gick det jättebra! Det e så skoj o inspirerande o kolla på.. Det verkar Kimba också tycka för jag tränar m henne när jag kommer hem xD

I dag var första gången att jag gick i byn sen hon skadade sitt ben. Vi gick bara en liten runda men vi tränade apportering, snabba ligg (går skitbra) o positionsträning. O svängarna! Måste Varje gång peppa henne till o ta apporten, men det kommer snart tror jag :) Nu tar hon den iaf!! O försöker jag vänta ut henne så sätter hon sig i Fotpositoner o slutligen lägger hon sig.. Så det funkar tyvärr inte.. än iaf ;O



"Kimba!"



"Close-up!"


Direkt när jag kom hem från bruks så gick jag o la mig, frös som tusan o hade sovit dåligt. Sen körde mamma o pappa några ärende o då satte jag mig o läste min Bibel. Då satt jag där o blev helt inspirerad. De berättade lite om Chicken camp o så klicka m hönor. Hmm, varför inte?! Vi har ju höns så när pappa kom hem frågade jag om jag fick ta ut, 1 tupp o "hans" hönor till en liten mindre bur i kanske 1 vecka o prova klicka m de! Så om jag får tid i morgon annars får det bli på måndag så ska jag fixa till så jag kan klicka lite m våra höns HAHA..



"Random-bild på höna via google, inte vår. Men bilder kommer att komma!"

Kommentarer
Postat av: Lord

kul o vara inspirerad :D Det där m hönsklickning har jag aldrig hört talas om, men det ska bli spännande o se dina resultat! :D

2009-01-31 @ 19:56:41
URL: http://wildlifepics.blogg.se/
Postat av: sandra

haha klicka med hönor? :D vad skoj! håll mig uppdaterad på hur det går!

först trodde jag att det stod att du läste Bibeln så jag bara oj, har hon blivit intresserad av sånt nu med ;)

2009-01-31 @ 23:48:58
Postat av: jenny

Hohoho... jaaa det lät ju spännande att klicka med tuppar å hönor... ser grymt fram mot en cirkusföreställning på er tomt!!! Det skall bli sååå trist att du skall flytta Pamela, så kul att ha lärt känna dig lite!

Ses imorn, kraaam!

2009-02-01 @ 01:32:33
URL: http://www.vallhundenzorro.blogspot.com
Postat av: gila

Hahaha du e knäpp :) Men visst! Vad ska du lära dem? Att skämmas eller att dansa?? :P

2009-02-01 @ 09:38:56
URL: http://levdindrom.blogg.se/
Postat av: Linda och Lucas

Hihi du kommer ha en helt bondgård tillsammans med Lord inom ett par år....du ska få se...hihi...då ska jag komma å bo hos er på semestern, å lära mig klicka höns haha! Kimba är ju för söt, ska du klippa ner henne igen? Kram!

2009-02-01 @ 10:10:39
URL: http://lucaswilner.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0