HH = Hel hunddag! :)

Det e precis vad denna dagen har varit =) Vaknade så gick jag upp o kammade o gjorde Kimba så himlans fin. Sen kammade mamma Cocos o hon blev också supersöt!



"Nykammad o fin :)!"



"Cocos på väg att bli lika fin!"


Sen satte jag mig o planerade allt inför Rallyn på söndag =) Om jag skulle haft en kurs i Rally framöver hade jag inte lagt upp det som jag gjort nu, men annars hade det varit så tråkigt så jag hoppas detta kommer bli bra =) Sen fick jag gjort en rallybana som de ska få gå o då måste jag ju veta så den fungerar så jag tog Kimba o gick ut o körde lite rally ;D Hon älskade det, hon e super på det o så himla taggad nu! Fick ändrat en sak så nu e den bra :)



"Massor att planera men det känns bra o just NU tycker jag det ska bli skoj men DÅ kommer jag vara SÅ nervös haha!"



"Mamma satt bredvid o mös m Cocos!"



"Sen gick jag ut o la ut banan o provgick den m Kimba, det ÄLSKADE hon!"



Sen körde jag o mamma till arken o fixade lite saker bla mitt favoritbalsam eftersom Kimba skulle badas!
Sen fortsatte vi in till djursjukhuset o köpte en FURminator, en karda som tar bort alla döda hår, men den e nog bättre på hundar m inte fullt så lång päls, så den kommer vara perfekt när Kimba snart ska rakas ner igen :)
Kom hem o så tränade jag lite apportering o snabba läggande m Kimba, vilken stjärna jag har! Det går så himla bra :)



"Vi grillade i dag o det var såå gott!!"



"M bakad potatis o sallad.. MUMS!"


O nu har jag precis badat store fluffs o hon luktar såå gott o blev så mjuk :)



"Provade ett nytt schampoo jag hade liggandes, ett spraybalsam. Det var helt okej, men det var jobbigt att spraya så mycket så det hade nog varit bättre m en mindre hund o m mindre päls xD!"



"Sen i m balsam.. Tar i balsam efter schampoot o sen blötar jag huvudet o sätter i schampoo o skäljer ur lite o sen i m balsam för hon tycker inte om o få vatten i huvudet när jag vill. Cocos kom ibland som stöd!"



"Skölja, skölja. Hon e så snäll :)!"



"Cocos berätar att hon snart e klar o det e inget som e farligt.. haha!"



"Jag fick också en puss.. Hon den dära Cocos e för snäll :)!"

Kommentarer
Postat av: Lord

sån kul dag :) o fina dom blev!

2009-01-30 @ 20:40:03
URL: http://wildlifepics.blogg.se/
Postat av: jenny

Då kommer vi få se en fiiin Kimba på "fölsedagen" då!!! Kul att hon verkar så glad nu. Nästa gång får du hänga med till hund parken, det var väldans roligt, men det såg du väl på bilderna! Hundarna var sååå nöjda efteråt. Tack för vägbeskrivningen till dig förresten.

Ciao!

2009-01-31 @ 01:07:17
URL: http://www.vallhundenzorro.blogspot.com
Postat av: Birgitta

Kimba och Coccos är ursöta. Jag tycker jag känner igen scenen i badrummet när en badar och den andra står utanför och tröstar eller äter upp bubblorna som ibland kommer upp ur golvbrunnen när man sköljer av. Blött blir det i alla fall.

2009-01-31 @ 08:59:23
Postat av: gila

Vad fin Kimba är :) Hoppas att ni får en mysig dag idag!! Och gud vad härligt att grilla.... så sugen jag blev nu.... :( Kram

2009-02-01 @ 09:40:25
URL: http://levdindrom.blogg.se/
Postat av: Anna o Pelle

Vad snäll Cocos är! Hon kanske ska bli bad-coach?

2009-02-01 @ 11:30:01
URL: http://pelleerovraren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0