Torsdag =)

I dag ställde jag klockan o gick upp, jag skulle nämligen åka m pappa o jobba :) Nu e Dennis på semester o då får jag hoppa in o rörlägga! Vi fixade några stopp o lite annat. Ganska spännande dag :) Kändes bra o ha nåt vettigt att göra.

Sen kom jag hem, hade hämtat min nya mobil, men gamla har börjat svika mig lite så nu har jag en som tål väta, kyla o mer stöttålig. Så det e skönt. Nu ska jag bara vänja mig vid den o försöka få över min rignsignal till den.. Blåtanden ville inte som jag så jag får klura mer med det i morgon.

Sen kom vi då hem, hann vara hemma max 1 h, sen bar det av till bruks o träna m Kimba o där mötte jag upp Jenny m Zorro o Johanna m sina akitor :D Det var lika trevligt som alltid.

Träning för mig o Kimba gick SUPER. Allt gick verkligen bra. Sån hund jag har, som vi har utvecklats! Övning o träning ger verkligen resultat vilket e väldigt skoj o se. Fast i vissa moment känns det som vi står väldigt stilla, men vi ser väl snart resultat i det också.
Vi gjorde tandvisning då mitt problem e att Kimba vill fram o hälsa, o idag satt hon kvar o jag blev glad!
Sen körde vi linförighet där jag hade fokus på de raka sittningarna. ALLA halter blev raka! Även på vårt "svåra" håll åt höger. Då blev jag ännu lyckligare!
Sen blev det lite ställande under gång (ett moment vi står still i). Det går väl okej. Likaså för läggande.. De momenten e svååra tycker jag o Kimba.
O sen fick vi låna Johannas apport för jag hade givitvis glömt min hemma. O hon tvekade inte att ta den!!! På första "Apport" tog hon den! yesyesyes o då tränade vi det nån gång sen var jag klar o nöjd!! Fler o fler moment börjar kännas pålitliga även utanför köket o uterummet o det gör mig så glad :)

Tyvärr såg jag inte så mycket av de andra för jag ville vara m på valpkursen men jag beundrar verkligen Johannas tålamod! Jag hade nog aldrig orkat m en sån hund =P De e verkligen fina men nä ingen hund för mig o mitt tålamod =P O det gick även bra för Jenny o Zorro. Speciellt deras kontakt! De har gjort såna framsteg på kort tid :)

Sen kollade jag på valpkursen. Ännu mer sugen av både skaffa valp o träna ännu mer hund! Speciellt efter dagens Kimbaträning! Det gick bra o jag behöver ännu mer gå en valpkurs känner jag haha xD
Undet tiden låg Kimba ute i min bil så när dte var paus o lite uppehåll sprang jag ut så hon fick gå lite o sträcka på benen e ju så kallt ute nu.

Fick även låna ett snyggt Hurrta täcke, Pelles täcke! Ska prova dte på Kimba o se vilken storlek hon ska ha.. Har bild men lägger in den i morgon.. Antingen samma storlek men jag tar ev 1 storlek större så det går ner riktigt, får prova det igen men shit sån fin passform!

Nu ska jag o sova för jag e så trött!! God natt för idag!

Kommentarer
Postat av: Lord

Kul att det går så bra för er o de andra! :) Synd att du inte vill ge den telefonen mamma har till dig en chans dock...

2009-02-12 @ 23:21:59
URL: http://wildlifepics.blogg.se/
Postat av: Anna & Pelle

Vad roligt att det gick så bra på er träning! Synd att jag missade det...

Britt-Marie tyckte att det var roligt att du och hon diskuterade igår, hon tycker att du har utvecklats så mycket! =)

Så det ganska ok med storleken på täcket? Jag var rädd att det skulle vara alldeles för litet (men Pelle är ju inte så liten...), prova ett par gånger till! Har tvättat täcket många gånger och det blir lika fint igen, bra kvalité!



Ha det gott!

2009-02-13 @ 08:17:19
URL: http://pelleerovraren.blogspot.com
Postat av: Anonym

Hej!!

Tack för igår.

Både du och kimba var jätte duktiga.

Hoppas vi syns snart igen.



Från johanna och akitorna :)

2009-02-13 @ 08:28:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0