Träning m Malin!

Idag mötte jag upp Malin på klubben. Där var även Gretie m Jago o en annan som jag tyvärr inte vet vad hon heter som hade 2 colliesar som jag frågade om de ville vara m på platsliggning o det ville det. Alltid bra m hundar som de inte e vana vid att ligga bredvid. Det gick väldigt bra!
Sen började Malin, stackars henne! Jag var såå petig mot henne. Hoppas hon överlevde! Det gick iaf bra för de! :D
Sen var det min tur o jag började baklänges! Först hoppet, det gick bra! Sen var det Apportering o det gick väl okej. Nä det gick bra, ska inte klaga, men vad hände på ställande under gång?! Hon stannade inte o sen när jag skulle gå tillbaka så svängde hon ut rumpan ;S Fick inte till det så nu ska jag dela upp det momentet framöver o inte köra hela!
Sen var dte inkallning o det gick väldigt bra förutom att slutpositionen var sne.
Sen var dte läggande o det gick skitbra! YAY!! Sen Linförigheten gick också himla bra, en del fina positioner fick vi fast hon trängde lite i vänstersvängarna. Sen var jag klar.

När vi sen var klara så höll PO på att träna Karat o Brittmari var också där så vi gick ner om där innan vi åkte hem. Frågade just om de hade några bra tips till ställande under gång. Så ville de att jag skulle visa så de såg hur det såg ut, o givetvis så gjorde hon allt perfekt! Stannade bra, stod still när jag gick in till henne så de förstod inte var mitt problem var ;S haha!
Sen hade Brittmari kollat när jag tränade lite o sa att hon trängde i vänstersvängarna o då fick hon guida mig o Kimba o sen gick det skitbra! Såna småtips e verkligen bra när det känns som man fastnat! Lika så ska jag träna positioner lite på ett annorlunda sätt :D




"Malin o Guinness!"

Kommentarer
Postat av: Lord

Kul att du får tips som hjälper! :D Det kommer nog gå bra på tävlingen :)

2009-08-25 @ 22:48:25
URL: http://wildlifepics.blogg.se/
Postat av: jenny

Hej!! Kul att det går bra med träningen! Hade varit skoj att ses nån dag. Hur går du i skolan nuförtiden? Har du tid att träna lite rally på fredag? Så kan du få se Molly också... Jag är ledig hela fredagen. Hör av dig om du vill.

Kram

2009-08-25 @ 23:06:55
URL: http://www.vallhundenzorro.blogspot.com
Postat av: Anna & Pelle

Det kommer gå bra på tävlingen! Bra att du var petig med Malin, det ska man ju vara annars lär man sig inget!

Kom nu ihåg att inte tjata momenten för mycket så att Kimba är riktigt taggad i helgen, ingen träning alls på 2 dagar!!! Minst! Can you do it?

2009-08-26 @ 09:20:20
URL: http://pelleerovraren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0