Riktig hunddag!

I dag så mötte jag upp Anna på klubben vid 13 tiden. Linda skulle ju egentligen också ha kommit men hennes hår hade större prioritet xD haha. Mamma o Cocos var också med. Vi började med en platsliggning o det gick väldigt bra! Skitskoj om det nu börjar funka lite bättre, dock fortfarande med skålen bakom men jag tror det ger resultat i det stora hela. O nu i skrivande stund kom jag ju på att jag ska försöka ha godisskålen som externbelöning längre borta så jag kan ha det så på tävling sen. Att den inte är bakom henne utan den kan vara varsom helst. Men det måste jag försöka börja träna med!
När det var min tur o träna så började jag m linförighet o det gick skitbra! Snea positioner o det måste jag träna!!
Sen tog jag ställande under gång o hon stannar bra men går ut m rumpan när jag går tillbaka o då ska jag vända upp vid hennes huvud istället, logiskt! att man inte tänkt på det innan!
Sen tog jag läggande under gång o visst hon la sig men inte så snabbt så vi får öva på snabba ligg!
Sen avslutade jag m apportering o det går väl okej. Ska hålla apporten högre upp o närmre henne så får jag se hur det går.
Nu e vi iaf taggade inför söndag på tävlingen! hoppashoppashoppas på LP1!! Yay!



"Men Pelle - här ligger ju bollen!"



"Jag tränar linförighet!"



"Positionsträning! Vad var det jag gjorde där för det gick så bra Anna?! haha!"

Sen körde jag o mamma därifrån ner till Silvåkra till Bastian, Kimbas bror. Då gick vi en runda o fikade o pratade en massa. Alltid lika skoj! Det gick super bra med Cocos. Inget skäll alls o jag gick på promenad m Cocos o deras son Nikolaj på 2½ år o det gick Skitbra! Jätteglad att dte går framåt! O på heden sprang alla 3 hundarna lösa o det gick superbra. Fick även reda på att en uppfödare från Stockholm var intresserad att ev ha Bastian som pappa på en kull framöver, väldigt intressant tyckte jag!! :D



"Alla 3 busarna på heden!"



"Tripp, Trapp, Trull!"



"Cocos o Nikolaj!"



"Sötaste Bastian!"

O nu har jag precis kommit hem från valpbruks. Det gick väldigt bra. Himla intressant o lärorikt! O väldigtväldigt kul också! Blir skitsugen på valp haha! :D

Kommentarer
Postat av: Lord

Det ser ju jättebra ut! :D Och även att kunna ha Cocos intill ungen, så bra!

2009-08-27 @ 22:51:50
URL: http://wildlifepics.blogg.se/
Postat av: mamma

Vilken eftermiddag, tack för att jag fick föjlja med. Cocos var super duktig.

2009-08-28 @ 07:27:53
Postat av: Anna & Pelle

Hrm... jag vet inte...? Allmän peppning kanske? =P

Ja, tack för en trevlig träningsstund, roligt att se Coccos framsteg också, ni är duktiga!!!

Är det ok om jag har din bok ett tag till, är inte riktigt färdig med den?

2009-08-28 @ 08:43:29
URL: http://pelleerovraren.blogspot.com
Postat av: Karolin

var ska ni tävla på söndag? :D

2009-08-28 @ 13:57:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0