Lydnadstävling i Tollarp!

I dag åkte jag o Lord till Malin för o senare köra vidare till Tollarp för o tävla i Lydnads1an. Vi kom dit i bra tid o allt kändes så himla bra. Märker stor skilland på Kimba även ute på ställen nu när vi kör m de nya metoderna, mer lyhörd o inte alls så stressad som hon ibland kunde vara :) Så skönt!
Sen var det då samling för startordningsdragning. Jag fick nummer 13 o Malin 11. Jag var nästsist o fick nästan panik, jag vill ha så tidigt som möjligt. Men vi drog oss ner till planen o sen hade vi platsliggning o det gick skitbra! :D
Sen gick vi en runda o Malin åt lite o vi pratade o sen gick vi upp mot planen igen o då var de redan på nr 6. Det gick så himla smidigt idag! Gillar såna tävlingar! Sen var det Malins tur o det gick skitbra, lite ofukoserad under linförigheten men annars jättebra o alla andra momenten gick super! De e verkligen skitduktiga!
Sen var det min tur o Linförigheten gick okej. Förutom att det kliade lite i örat så hon fick klia lite. Annars e jag så nöjd m linförigheten.
Läggande gick skitbra! O likaså inkallningen o ställandet. Apporteringen gick också bra eftersom hon faktiskt tog den :D o Hoppet tjuvade hon lite på eftersom tävlingsledaren sa "vassego" istället för "kommendera". Men det är en träningssak.!!!

Platsliggning - 10
Tandvisning - 10
Linförighet - 7,5 - kliar sig, strul i halt, långsam helomv
Läggande - 9 - tempot
Inkallning - 9,5 - sitter snett
Ställande - 8,5 - Ej i steget
Apportering - 5 - Extra kom. för in apporten
Hopp över hinder - 8 - reste sig tidigt
Helhet - 10 - BRA!




"Malin under linförigheten - språng!"



"Skitsnyggt läggande under gång!"



"Jag o Kimba under linförigheten!"



"Inkallning!"



"HÅLLER APPORTEN!"



"Pälsbollen hoppar!"



"Vi på prispallen, så skoj men var e våra klubbjackor?!"



"Stoltaste matten EVER. Kimba är så bäst.!"

Får skriva ett tack här också. Till Lord som följer m fortafarande o stöttar o fotograferar o filmar o Malin som hjälpte till o filma i dag o även som stöd o stöttning. Jätteskoj! TackTack!


Kommentarer
Postat av: mamma

Jätte jätte mycket grattis du och Kimba är så duktiga. Grattis till LP 1. Kram

2009-08-30 @ 20:41:50
Postat av: Lookie (linda och cookie

GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!!!! FAN VA NI E BRA! Så himla skoj att ni äntligen fått LPI titeln! Vilka framgångar, kanon! Kom gärna förbi nån dag så får vi snacka lite, BiV och annat skoj. Jag vill höra mer om de däringa metoderna som gjort Kimba så annorlunda =). Kram!

2009-08-30 @ 21:08:57
Postat av: Anna & Pelle

Ni är så duktiga, BRAVOOOOOO! LP2 here they come!!! Många kramar till KimPa (Kimba+Pamela)!

Hejja Lord som är en sån stöttepelare, o trevlig dessutom =)!

2009-08-31 @ 10:36:22
URL: http://pelleerovraren.blogspot.com
Postat av: Lord

Grattis bägge till LP1 och ni var så duktiga! :D Tack för jag fick följa med o uppleva det :)

2009-08-31 @ 12:57:28
URL: http://wildlifepics.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0