ÄNTLIGEN!!! :D:D:D:D:D:D:D

Som ni alla vet så har vi börjat med nya metoder (supermetoder)! Har märkt stor skilland på både Cocos o Kimba. Helt underbart! Men nu ska jag berätta om en händelse som hände idag när jag var på promenad!:

Jag skulle gå en runda så gick jag förbi ett stall där en av tjejerna från stallet var ute så jag stannade o prata m henne o bad henne ignorera Kimba o Kimba lugnade sig skitsnabbt o brydde sig inte om henne o sen fick Kimba syn på en katt som hoppade upp på en stol ca 20 meter ifrån oss. Så Kimba gick lugnt ut i kopplets längd stod där en stund o sen så backade hon 2 steg o satte sig ner, hade fortfarande koll på katten men hon var tyst o förhållandevis lugn. Sen skulle jag gå vidare o då kallade jag på henne o hon gick lugnt o snällt runt om mig o sen gick hon vid min sida i stort sett hela vägen förbi katten. Drog lite mot den när vi var i höjd m den ca 10 meter i från den, då vände jag o sen vände jag igen o sen gick hon så fint bredvid mig! Helt underbart!

Längtar så tills helgen 31 okt/1 nov! Ska bli så himla intressant!!

Hade detta varit innan för ca 1 månad sen så hade hon dragit som tusan hela tiden mot den o när hon märkt att hon inte kom dit så hade hon gnytt o skällt frustrerat, så vi har kommit en bit på väg.
Visst hon kan stressa upp fortfarande men inte alls i samma grad som förut. Jag är LYCKLIG!

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Grattis, grattis. Jag vet precis hur det är Isa har samma problem. Tala om för mig hur du har gjort. Min vänsterarm värker för de där kattrycken kommer när jag minst anar det.

2009-08-17 @ 08:50:07
Postat av: Anna & Pelle

Vad roligt att metoderna fungerar så bra för er! Man blir så lycklig när man börjar se resultat. Tänk på att ibland kan man få lite bakslag men ge inte upp! Du är så duktig Pamela!!!

2009-08-17 @ 09:07:05
URL: http://pelleerovraren.blogspot.com
Postat av: Karolin

Bra och kul att det fungerar bra!! :)

2009-08-17 @ 09:37:20
URL: http://hemiorambo.blogspot.com
Postat av: mamma

Jag håller man blir så jätte glad och lycklig..att ha en metod som är så enkel, men ändå funkar...jag är också himla nöjd. kram

2009-08-17 @ 10:52:51
Postat av: Lord

Det e så kul när sånt händer :) Syns verkligen att era hundar har blivit helt förändrade! ;D

2009-08-17 @ 14:16:31
URL: http://wildlifepics.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej!

Vad skoj att du hittade vår sida. Kommer mycket väl ihåg er :) Härliga hundar och dessutom Briard och Schappis :) Det har verkligen gått bra för våra hundar i sommar så vi är mer än nöjda.

Vad kul att läsa om dej och hur du tränar dina hundar. Tänk att ibland är det det enklaste som är det bästa :) man behöver inte förstora upp saker och ting så mycket utan lyckas med små medel.

Jättekul att det går så bra för dej och hundarna.

Ha det gott och jag önskar dej ett stort lycka till med alla dina bravader framöver med hundarna.

//Annette

2009-08-17 @ 16:01:36
URL: http://appers.se
Postat av: Annette

Ups!

Blev visst fel hemsidadress men här är den riktiga. :)

//Annette

2009-08-17 @ 16:03:26
URL: http://chappers.se
Postat av: Anna & Pelle

Hum... syftar du på en viss ras nämnd briard tro? ;) Ska faktiskt ta ut min pilatesboll och se vad Pelle hittar på med den (hoppas bara den håller!!!).

Vad jag längtar till imorgonkväll när vi ska träna i Trelleborg!!!

2009-08-18 @ 13:44:08
URL: http://pelleerovraren.blogspot.com
Postat av: Anonym

Du gör precis som du vill! Vill du hellre kolla på band på festivalen så ska du göra det! Det är ju gratis!

Hör av dig imorgon hur du ska göra!

Kramen

2009-08-18 @ 17:30:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0