Spårkurs o Rallylydnad!

I går så var vi i Vinslöv på spårkurs för andra gången. Denna gången hade vi Kimba m :) Vi kom dit ganska tidigt så rastade vi henne så hon hann känna in sig lite på området o så. Sen kom där 2 till så vi var bara 3 st. De andra var sjuka. Det var skoj att bara vara så få. Vi hann m mycket mer o fick mycket hjälp. Vi började med att lägga ut ett spår. Personspår. Jag la ut det. Sen låg det i kanske 30 min o under tiden gick de andra ut sina vilt o klövspår.
När de var tillbaka skulle vi gå vårt m Kimba. Det var i högt gräs och kanske 25-30 steg ut. Har ju spårat lite m henne förut, men väldigt lite o mycket längesen så vi började kort. I börjn visste hon nog inte riktigt vad hon skulle göra men så fort hon fick nys om spåret följde jag efter o efter ett tag så gick det okej.
Så frågade han om vi vill lägga ett till bara så han kunde se om hon förstod det bättre då o med hans hjälp. Så då gick Lord ut ett spår o sen gick han m henne den gången. O då fattade hon lite snabbare vad hon skulle göra. Så med övning kommer det gå lysande sen!
Vi kom också in på skotträdslor o pratade ltie om det. Så eftersom han e jägare o har skottGlada hundar så tog han ut en hund, Boss. De busade lite o när de minst anade sköt han av ett skott. Boss blev skitglad o sprang in i skogen o skulle kolla vad de hade skjutit o Kimba sprang runt m svansen mellan benen o visste inte var hon skulle ta vägen. Vi nonchalerade henne lite men försökte kasta boll m hundarna men hon ville inget alls. Drogs sig mot bilen hela tiden. O då bröt vi. Skulle han skjutit igen skulle han vara 200 m borta o Kimba skulle lugnat sig helt. Men efter 20 min hos han hade hon inte lugnat sig o fortfarande efter 1 h när vi var på ett annat ställe varhon inte helt lugn än. Så det får vi jobba lite m =)



"Lord o Kimba i väntan på att hn skulle komma o vi skulle spåra!"



"Kimba o Boss lekte!"



"Snart skulle han skjuta..!"


Sen körde vi inom Granngården i Vinslöv så köpte jag en hundbädd i storlek L. Den såg stor ut så den köpte jag men min hund var lite större så den var för liten för henne. Att de inte kan ha saker för oss m Stoora hundar!!



"Stackars lille Kimba i sin bädd!"

Sen kom vi då hem, var hemma hos mig i kanske 20 min o sen bar det ner till Trelleborg för rallylydnadskurs. Då vi Kimba loj o seg. Dels efter spårningen men även för skottet. Men vi kämpade på sakta men säkert. Tog det lite lugnt men det gick hur bra som helst. Sen var det fika o då hamnade hundarna i bilen o nock tusan smällde grannstället raketer i kanske 5 min. Efter det låg Kimba o skakade i bilen o jag fick inte ut henne. Jag fick bära ner henne o sen drog hon i början mot bilen. Men sen gick vi en bana som han hade satt i hop o det gick skitbra o sen slutade vi för då. Kimba hade helt enkelt fått nog för den dagen! Men hon var så duktigt!!



"Jag o Kimba vid en skylt!"



"Min fina stil när jag vill Kimba skulle sitta framför mig! Inte lätt när hon e så inkörd på "Fot" bredvid mig. Nu när hon helt plötsligt ska sitta framför en så e det jättekonstigt så då satte jag upp benet som en vägg för hon skulle sitta rakt. Kan säga att efter några ggr så satt hon där. Lite motviligt men dock!"



"Sen skulle vi som kunde platslägga hundarna medans vi gick banan han hade byggt upp. Skoj att man har en ganska säker platsliggning på henne. Det jag blev förvånad på var att hon sa inte ett dugg!! Nu var denna inte som på bruks men jag var i från henne kanske 5 min o hon pip o gnyde inte! :D O hon låg kvar hela tiden!"

Kommentarer
Postat av: Anna & Pelle

NI ÄR SÅ DUKTIGA! Saknar att träna med er (som jag sa igår) hoppas att vi kan träffas snart och träna med vårt lilla gäng. Hörs om 2 veckor!

2008-09-29 @ 08:35:17
URL: http://pelleerovraren.blogspot.com
Postat av: gila

Åååååh kimba i sin säng :) hon är så jäkla cool!! haha bara ligger där o får knappt plats alls :P

2008-09-29 @ 09:36:06
URL: http://glorytogila.blogg.se/
Postat av: Lord

Det var riktigt kul på Spårkursen! ;D Verkligen! :D O även o se på Rallyn ^^

2008-09-29 @ 22:02:56
URL: http://wildlifepics.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0