Veterinären o Shoppingtime! :D



"Min förvirrade fluffboll!"


I dag var vi hos veterinär m Kimba, hennes stygn skull tas :) Men så när jag vaknat, duschat o la mig lite igen tog jag av henne huvan så vi kunde kela lite o sen märkte jag att såret på magen blödde, det var blod på filten. Shit så nervös jag blev! Antagligen har en ruva som var på magen innan fastna i filten o rivets av, men jag blev skitnervös!!
Men vi åkte ner till veterinären o det var en snäll en som hjälpte oss =) började m stygnen vid rumpan o då stod hon uppe på bordet o när vi skulle ta de på magen vile jag helst inte tvinga ner henne på sidan, men hon var för spänd för att få henne att "ligga sidan klia magen" där inne så vi fick tyvärr tvinga ner henne ändå o då kollade hon på såret men det såg bra ut, det hade läkt i hop fint fast det var en bit som hade överlappat en annan så där var ett sår.. mindre trevligt ;/ men alla såren såg fina ut men hon hade reagerat på matrialet på stygnen så hon ska ha huva i 2 dygn till =) sen så! :D Det var skönt!
Frågade en massa frågor bla om jag fick ta m henne till rallylydnaden i morgon o det fick hon :D Så nu ska det bli ännu roligare!
Var på shoppinghumör så jag körde in till Jägerszoo i dag, Sandra var m.. O kimba också :D Det blev 2 halsband, ett vanligt läderhalsband, tänkt till rallylydnaden o ett halvstryp, bara för o prova eftersom jag inte har något sånt =P Det blev även en del lösgodis till henne =P



"2 Halsband o lite godis!"

Är även ganska smått beroende på att sitta o kolla runt på tradera. Där finns det mest till bra priser. Bla köper jag böcker där, mkt billigare än i affärerna =P Här e bilder på de jag köpte senast! 2 e hyfsat nya o 2 e lite äldre bara för o veta hur det var då eftersom man själv e lite ny inom det m hunderiet. O på måndag i bästa fall får jag det andra jag beställt, fast det e inga böcker o det har m briard o göra ;)



"Den väluppfostrade hunden, Din hund - praktisk hundbok, Hundpsykologi o Lär känna hunden!"

Kommentarer
Postat av: Lord

Kul att du shoppade ;D Får jag se på de sakerna ikväll ^^

2008-09-12 @ 19:44:22
URL: http://wildlifepics.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0