Lördag, 2 kursstarter + valpbesök!

I går, lördag så var det en rolig men väldigt intensiv dag! Vi gick upp 8.00 hos Lord, för att 9.00 befinna oss en bit utanför på kursstarten till vår spårkurs. Vi kom dit o där stod han ute m sin hund o hälsade på oss när vi kom körandes. Där var väldigt fint o vädret hade vi väldigt tur m. Från att ha ösregnat när vi vaknade o sen det blev till o m lite solsken så ska man inte klaga.
Vi började m o gå in o prata lite om hur kursen skulle gå till o hur han hade lagt upp den o lite vad vi hade gjort o sen fyllde vi i en lapp om mål o erfarenheter o sånt =) Sen gick vi ut o de som ville ha personspår gick ut det o sen fick man även prova på vilt o klöv spår. Jag o Lord hade så klart inte Kimba m oss men vi var där ändå o lyssnade o kollade. Vi ska börja m personspår men vi ska absolut prova på vilt o klöv spår senare också!
Sen gick vi in i stugan igen o gick igenom vilka dagar vi skulle vara där för nu kom han träningssäsong igång m hans egna hundar också så det kommer inte bli varenda lördag tyvärr, men nu hinner Kimba friskna till ännu mer!
Han höll på m spår o hade varit instruktör på Brukshundklubb o var även jakt intresserad. Men han verkade så mjuk o använda bra metoder ändå, det jag var mest nervös för. Men det viktigaste sa ha det var att behålla glägjen i hunden när den skulle spåra.! O det låter bra eftersom vi endast gör detta för skojs skull o för att sysselsätta oss!
Sen hann vi tyvärr inte stanna klart eftersom det gick över på tiden o eftersom vi ändå inte skulle gå ut o spåra upp spåren vi lagt tackade vi för oss o körde ner till Höör o åt sen vidare till Hörby till Eva för o kolla på valpisarna! Här kommer lite underbara valpbilder o man blev helt förälskad!

  


   


 

Vi var hos henne runt 12.15. Kan ju erkänna att man blev lite valpsjuk! Så många underbara små valpisbriarder på en o samma gång! Jag hade kunnat ha huset fullt!! Man fick såna "mamma-valp-känslor" igen.. Tur mammas hund kommer snart =P Valpen i tunneln är den hund som hon har kvar att placera ut som fodervärd, den som jag o Lord egentligen skulle tatt men kunde tyvärr inte av denna kullen. Men hon var hos oss hela tiden, lämnade inte oss på hela tiden så vi kände nån sorts connection, men vi var tvugna o än en gång säga nej, fast det var svårt!
Sen körde vi därifrån en timme senare dirket ner till Trelleborg eftersom Rallylydnadskursen kom i gång i dag också!! Kom ner där o var där en halvtimme för tidigt eftersom det var inte lönt o köra hem om, så vi satt i bilen o väntade. Sen kom alla då presenterade vi oss o sen gick runt o kollade o pratade om vad de olika skyltarna betydde som vi skulle lära oss denna gången. Sen skulle vi vara 2o2 o gå runt, den ena skulle vara förare och den andra hund, sen skulle man skifta, det var lite spännande =P Tycker fortfarande dte ser lite lulligt ut eftersom man kommer från lydnaden men ska absolut bli skoj o prova m Kimba! Tror dte kommer gå hur bra som helst! :D Så eftersom vi inte hade Kimba m hit ner heller så får jag träna lite smått där hemma när jag märker hon blir bättre o piggare.
Sen körde vi hem o hade kräftskiva i vårt nybyggda uterum som invigning =P



"I väntan på klockan skulle bli 15 då rallyn skulle börja!"

Kommentarer
Postat av: Linda och Avanti

Hej hallå!

Så mysigt att hälsa på valpsingar! Det e svårt att inte bli valpsjuk när man har en sån gosing i knät....

Det blir nog kul med rallylydnad och spår oxå! Snart har Kimba återhämtat sig och då kommer ni igång ska du se! Jag längtar tills jag e smärt å smidig igen så jag oxå kan träna med Avanti. Just nu är det husse som sköter hunderiet.

Ha det bäst, kram!

2008-09-07 @ 15:49:03
URL: http://raveonavanti.blogspot.com
Postat av: Lord

Verkligen kul det med spår tycker jag det ska bli! ;D Kul att jag får vara med, och det med valparna... what can I say, det blir väl vår tur snart oxå ;O Rallylydnad verkar inte riktigt min grej.. :P

2008-09-07 @ 18:40:08
URL: http://wildlifepics.blogg.se/
Postat av: gila

Hehe okej. Och jag vill inte läsa om Cesars sätt att fostra hundar :P Nu ska vi se Sweeney Todd för jag ar pluggat i flera timmar, puh. Ska äta glass också! Och jag har kommit på vart omnia mea mecum porto ska stå nu. Kommer bli såååå fint :) Du tycker väl inte det är ett dumt citat?

2008-09-07 @ 19:53:25
URL: http://glorytogila.blogg.se/
Postat av: gila

Ska ha den på magen, eller sidan av magen. Ska typ gå från min lotus till kinatecknet jag har på magen.

2008-09-07 @ 22:37:26
URL: http://glorytogila.blogg.se/
Postat av: Anna & Pelle

Usch vilka godingar..., speciellt bilden på den i tunneln, ha ha ha

Hoppas Kimba mår bättre! Pelle är fortf dålig så det blir utan hund på tisdag igen, tråkigt.

2008-09-08 @ 08:32:21
URL: http://pelleerovraren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0