ERFARENHETER HJÄLP!!

Vill bara veta vad ni har för erfarenheter o tankar om o använda sele istället för vanligt läderhalsband eller strypkoppel. Nu sen Kimba blivit opererad beter hon sig som en IDIOT ren ut sagt. Vet inte om det e för hon försöker springa i från smärtan o allt kliandes, eller om det gör ont när hon väl ska kissa eller bajsa eller vad det e men hon får inte luft. Jag har haft problem innan m att hon drog o jag har aldrig haft problem o hålla henne men nu går det inte, hon drar så jag får problem. Försöker hålla mig lugn, tar tillbaka henne bredvid mig men innan jag har hunnit lyfta mitt ben e hon framme o kväver sig själv.
Har hört både för o nackdelar om sele.. Allt från att de hjälper jättebra till att de tycker det blir ännu skönare att dra eftersom nu inget sitter runt om halsen.. vad tycker ni?!
Klockan 10 i morrn ska jag infinna mig på jägerzoo o köpa en sele för o prova o bilda mig en egen uppfattning så vi ha det tills hon e frisk för detta går inte, vi måste kunna ha en promenad m luft i halsen...

Kommentarer
Postat av: elin

Han har inflamation på hjärtmusklen.. Fått det genom en annan inflamation i kroppen förmodligen.. Sådant kan gå på några timmar sa dom. Han var jätte pigg på söndagen och på måndagen spydde han typ 40 ggr och hade hög feber samt kunde kanppt andas. Snacka om panik. Men idag har han varit gladare. Hoppat upp i soffan och så. Skällt och viftat på svansen. Dock sover han jätte mkt så man är ju jääättee rädd!!:( Finns lite risk för propp.. suck.. Vilken tur att Kimba mår bra, hon ser så fin ut!

2008-09-03 @ 22:35:24
URL: http://otroligtnog.blogg.se/
Postat av: Anna & Pelle

Har Kimba aldrig gjort så tidigare, kan det bero på situationen som hon är i nu. Tyvärr finns det många selar som gör mer skada än nytta, bla på armbågar.

Man löser inte problemet om man inte tar tag i det, så fortsätt du med halsband, ju längre tidsperiod du tränar desto färre gånger kommer hon att dra. Men det tar tid, som allting annat...

2008-09-04 @ 08:07:51
URL: http://pelleerovraren.blogspot.com
Postat av: Anna & Pelle

Usch ja, det är svårt hur man ska göra ibland... Men, till slut är det ju du som känner vad som är bäst! Hoppas det blir bra hur du än gör! kramen till sjuklingen!

2008-09-04 @ 10:10:47
URL: http://pelleerovraren.blogspot.com
Postat av: Malin Josefsson

Oavsett om de har sele eller ej så kan det bli lika mycket dragande ändå. Det är bättre att fokusera på lydnaden. Ge besked på att det inte är ok att vara där framme. Hur man gör det kan göras på olika sätt. Jag kan berätta hur jag har gjort med Guinness efter att ha haft samma problem. Men det får vi ta när vi träffas.



Malin

2008-09-07 @ 11:45:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0