Valla fåglar xD

Var på promenad i dag, eller som alla dagar. Men i dag hade Kimba ovanligt mycket spring i benen =) Hon sträcker ut ordentlit o har så mycket livsglädje när hon får vara lös o busa :)



"Hundratals måsfåglar sitter på fältet i lugn o ro....!"



"Ända tills räserKimba sätter fart....!"



"Då sitter de inte så lugnt längre.....!"



"Tillbaka kommer det en överlycklig Kimba för hon har vallat fåglar...!"
(Nu e det dags att börja m lina när hon ska vara lös, för fåglarnas skull)


Sen nu i eftermiddag tränade jag lydnad m henne hemma för första gången på flera veckor. Det gick super. Tränade mest operant inlärning. Nostargeten, linförighet framifrån, hopp över hinder m nos-targeten på andra sida dvs hon hoppade i från mig o sen även apportering då hon lyfte bocken från marken!!! :D:D GLAD
Tog ut tass-targeten också men det funkar inte lika bra så nu hädanefter ska jag bara använda nos-targten till det som går.!

Kommentarer
Postat av: Lord

haha, så kul att hon tycker måsarna e så skjoj :P Lina e nog bäst ja, så hon inte börjat äta upp dom ;O Skojj att det gick så bra o träna :D Och kul att hon tog apporten!! ;D

2008-10-24 @ 00:15:32
URL: http://wildlifepics.blogg.se/
Postat av: mamma

Låt henne aldrig dricka red bull för då flyger hon nog iväg efter dom också...kul att hon tog apporten, så ni har kämpat...

2008-10-24 @ 07:09:05
URL: http://fluffcocos.blogg.se/
Postat av: Anna & Pelle

Hej!

Jag ska anmäla mig till lydnadstävling i Svedala den 16 November. Har ju inte tränat ett dugg på senaste tiden, så det kan bli intressant. Ni kanske också vill?

Kimba VS fåglarna säger jag: hejja Kimba!!!

2008-10-24 @ 07:52:32
URL: http://pelleerovraren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0