Spårkurs!

Idag var vi på spårkurs. Det var inte vid det vanliga stället utan vi samlades vid en kyrka o körde där tillsammans ut på en låång grusväg o stannade i skogskanten. Sen var det lite annorlunda träning i dag. Vi la nämligen ut spår till varann :) Då visste vi bara var spåret började men hade ingen aning om riktigt var det gick hän, utan vi skulle lita på hunden o iaktta hur hunden rörde sig o betedde sig. Det var intressant!
Det var lite annorlunda. Jag hade ju spårat lite under veckan o dte känns som om hon börjar fatta vad hon ska göra. Så la en man ut spåret i dag o sen fortsatte vi andra o la ut spåren till de andra. Nån skulle ha vilt o klöv spår o nån skulle ha personspår.
Hon jag la ut spår till skulle ha personspår m små pinnar i som jag la ut som hunden skulle ta + 1 vinkel.
När vi skulle at vårt spår, visade han som lagt det var det började, o han hann knappt visa det förräns Kimba hade hittat det o höll ovanligt hög hastighet i gick rakt ut o jag var ju då tvungen till o följa efter, men det var ju hur lätt som helst (H) haha hon tog det direkt! Så bra det gick, hon var så duktig!! :D
Sen tog de andra sina spår o när alla var klara stannade vi kvar + han som la ut vårt spår så la han ut ett till o jag la ut ett till han. O denna gången tog Lord Kimba o spårade upp det o det var lite längre o en liten böj på slutet. Men det gick också superbra! Kom av sig på ett ställe men kom snabbt rätt igen! Hon verkar tycka det e jätteskoj nu när hon förstår vad det handlar om :)



Kommentarer
Postat av: Lord

Ja, shit så skojj det var idag ;D Hon var verkligen super-uber duktig! Jag blev förvånad som tusan ^^ Och kul att jag får spåra m henne m, tycker det e så skojj! :D

2008-10-04 @ 21:43:12
URL: http://wildlifepics.blogg.se/
Postat av: mamma

Ja Kimba är verkligen en super hund..kul att ni båda tycker det är kul och att Lord också kan prova, kul med samma intresse..senare när ni har 2 hundar. Kul att det ska lösa sig med annexet, det kommer att bli jätte fint. Kram på er alla tre.

2008-10-05 @ 06:56:12
URL: http://glorytogila.blogg.se/
Postat av: Linda

Hej å tack för komplimangerna till Lucas =)

Kul att det går bra för er med spårandet! Det e verkligen jätteskoj när de fattar vad det går ut på. Hoppas ni har det bra i skitvädret, kram!

2008-10-05 @ 14:38:43
URL: http://raveonavanti.blogspot.com
Postat av: gila

Kul att Lord också är med, så Kimba känner tat ni är två. Men sen är Kimba bäst så vad förväntar man sig? :) <3

2008-10-05 @ 21:02:59
URL: http://glorytogila.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0