Kort uppdatering!

I tisdags var jag på bruks. Platsliggningen går väl så där. Står i kopplets längd fortfarande o nu för tiden e platsliggningen ca 5 min o när det har gått för lång tid börjar Kimba gny lite.
Sen började jag ha ute Kimba. Började m linförighet o det gick bra =) Hon tappade ibland men det går ändå Mycket bättre än innan när dte inte alls gick bra =P
Sen tog jag en inkallning o den gick super!! Så himla bra blev den, o hon la sig inte ner o det e ett steg i rätt riktning =)
Sen tog jag ett hopp över hindret o det gick också bra.
Sen avslutade jag m apporteringen. Den har jag tränat lite på så nu biter hon över den o det e bra! Jag ska bara vara snabbare, roligare o inte så lugn när jag belönar henne så det får jag träna på =P

I går fixade jag till en hund =) En Kinesisk nakenhund m hår =) Hon var så söt. En 9 mån omplaceringshund. Full av tovor o så så magen fick rakas ner o likaså benen, men kroppen redde jag ut tovorna o även de vid öronen. Tunnade ut pälsen så den e lättare att hålla ordning på. Men hon hade nog inte blivit badad innan så då var hon vild. Men tillslut gick det m bra o hon hade nog inte blitt fönad heller, men när vi slutade m det låg hon lugnt o fint ner =) En super hund!

I dag vaknade jag tidigt, hade problem o sova =/ så då väckte jag Lord så tog vi en promenad m Kimba. Så himla härligt! O nu har jag nästan precis kommit hem m henne från en till runda nu i kväll. Kände för att gå ut o gå o Kimba tackar ju aldrig nej till en promenad :)

Jag har även satt upp Kimbas "hus" som jag käpte när hon var valp, men när hon var valp var hon inte så skoj så vi fick ta ner det för hon höll på att bita sönder det så nu satte jag upp det o vill att hon ska lära sig ligga i den så hon fick letat godis i den o då e det ju lugn när man hittar godis på golvet hela tiden :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Har du redan bestämt att du inte följer med? :)

2008-10-16 @ 21:04:46
Postat av: Lord

Kul att det går så bra m träningen, jag hade oxå gnytt fall du skulle lämna mig o gå iväg o jag inte fick följa efter :P

2008-10-16 @ 21:39:32
URL: http://wildlifepics.blogg.se/
Postat av: gila

Ja han ser ju ut som ett lejon, men ett sött tycker vi.. Han kanske inte tycker leonet är lika sött :P hehe... men han är sååå fin!

2008-10-18 @ 16:32:41
URL: http://glorytogila.blogg.se/
Postat av: Anna & Pelle

Guuuuud vad kallt det är i Vingelstad!!! Hoppas allt bra med er! Du tar så fina foto Pamela, blir avundsjuk. Vill också kunna!

Ha en fortsatt mysig helg o kram till Kimban

2008-10-18 @ 17:34:56
URL: http://pelleerovraren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0