Bruksträning i går =)

I går var jag på bruks o tränade igen =) Då bad jag om hjälp m platsliggingen. Hon gnäller som sagt mycket om jag går i från henne o står på avstånd från henne så nu de senaste gångerna har jag börjar om o försöka trygga upp platsen genom att stå nära henne men hon har ändå gnällt emellanåt. Så nu ska jag variera avståndet o gå ut, stå där en stund, berömma om hon e tyst o gå in o belöna =) Det funkade okej i går :)
Sen började jag m o ha Kimba ut o vi började m det tråkigaste xD Linförighet! Det gick ganska bra. Hon har börjat få så bra kontakt igen men det jag måste träna på det är att hon ska hitta sina bakben! Vi har nmligen problem vid våra vänster svängar att hon inte riktigt hänger m där, så det ska tränas på! men annars var hon duktig!!
Sen tog vi 2 vanliga hopp som gick super! Sen satte jag in min nostarget o gjorde 2 st början till lydnadsklass 2. Fast hon hoppade bara ut  sen sprang jag över o berömde!
Sen fick jag ju ge mig på apporteringen, det är ett svårt moment!! fick henne inte att bita över den i går så nästa gång ska jag prova ta apporteringen först då hon e riktigt på G o köttbullegalen! Då hoppas jag hon tar den :P ska även träna lite m den nu under veckan.
Men nu när det mesta går så bra e jag rädd för att träna lite hemma för jag vill inte att hon ska tröttna på det igen nu när hon väl tycker det e okej :P

Kommentarer
Postat av: Lord

skojj att det går så bra :D apporten låter krångligt, du har nämt den så länge jag kan minnas, men det andra har gått bra tillslut, så då går ju säkert apporteringen m sen ^^

2008-10-30 @ 19:59:47
URL: http://wildlifepics.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0