Bruks!

I går var det riktigt roligt på bruks. Nu för tiden åker jag dit o e lite nedstämd, tyckte förut det var så skoj men nu e det bara för jag har betalt o ska ge det en chans till. Men i går när jag väl kom dit så var vi bara 4 som skulle träna lydnads-lydnad. Jag hamnade m en som hette Mona.
Vi började m platsliggning o jag håller ju på att träna om det så hon ska känna sig trygg. Så jag stod i kopplets längd o det går hur bra som helst :)
Sen började jag m o ha Kimba ute. Satte upp en ruta o värmde upp lite innan Mona hade satt sin hund i bilen. Ja tusan vad taggad Kimba var. Linförigheten har inte gått så bra på säkert 6-7 månader! Sån kontakt, HELA TIDEN. O eftersom dte gick så bra tog vi kanske bara nån sväng o enstaka halt o sen berömde jag o busade o sen ville inte jag mer! Då var jag så GLAD!!!! Sen ville jag köra en inkallning för o få upp lite tempo i henne, vilket hon har ganska mycket av ändå men hon älskar o springa. Även det gick super! Hon lägger sig i bland, men i går så gick jag långt i från henne o på mitten av vägen bort från henne vände jag mig om o berömde o frotsatte sedan vidare. Det gick super. Gjorde 2 inkallningar varav en när hon kom in i position o en där hon fick leksak bakåt för o få mer tempo :D
Sen körde vi rutan, gick inte lika bra som förra gången men jag la en leksak där o det gick bra. Ska klicka in henne på pinntargeten men leksak funkade okej o massor av beröm o godis.
Sen avslutade jag m o få lite tips på apporteringen så det ska jag m lägga lite mer tid på!!

Alltså i går var det en superbra träning för oss! Kimba var såå duktig o då var jag riktigt stolt över min fluffs!!

Kommentarer
Postat av: Lord

Så skojj att det går så bra ibland! :D Kul eftersom du inte trivs där annars så bra! :D

2008-10-01 @ 23:19:56
URL: http://wildlifepics.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0