Bästaste hund!!

I dag e det lördag igen. Det betyder att det har varit spårkurs!

Kom dit där i dag vid lite innan 9 där vi skulle samlas o sen körde vi tillsammans till stället ute i skogen där vi skulle lägga spår.
Vi fick snitslar o varandras belöningar/mål. O sen skulle vi gå ut spår till varandra. Det är så skoj. Speciellt när man ska ta sitt spår o lita på hunden o inte veta vvart spåret är, bara var det börjar. Mycket intressant o lärorikt o kolla på hundens kroppsspråk o så. Kimba har avancerat väldigt mycket. Hon har sån energi o e så samarbetsvillig o bara älskar skogen o spåra. Så i dag sa tränaren att vi ska prova en sak m Kimba. Våra spår hemma brukar vara runt 50-60 m + 1 vinkel. I dag sa han till han som skulle gå ut spåret att, gå en 150 m o lägg en vinkel. Min o Lords kommentar var i kör o i stil m "Oj!" o jätteglada =P
O när det var vår tur o ta spåret (jag gick m henne denna ggr) så visade jag henne spåret o sen kom hon bort sig lite i början men sen så! Ja tusan vad bra det gick. Inga problem alls, upp på en kulle, genom lövhögar o risbuskar o runt om stenar o så.! Helt förvånad blev jag att hon ens hittade slutet o att hon hade gått i stort sett precis där han hade gått.! Vid vinkel kände jag att hon kom bort lite, visste inte riktigt vilket håll han hade gått på, så då försökte jag se fall han hade satt upp nån snitsel men hittade ingen så det var bara att lita på min fluffs! Vilket jag gjorde rätt i! O när han pratade m oss när slutet var funnet så sa han att hon var så duktig, o vi skulle vara stolt över vår hund o inte vara rädd för att göra det svårare när hon fattar vad det gäller =) O då var jag som en sol resten utav kursen. Hon var så duktig!! :D

Sen ville vi även prova på ett blod/vilt spår. Så då fick jag en pet-flaska m blod o en klöv i ett rep o sen promenerade jag rakt ut i skogen o droppade blod o drog klöven. Det var inte så långt o utan vinkel. Mest bara för o se fall hon var intresserad av det. Det spåret tog Lord m henne o det var hon väldigt intresserad av!! Men hon tyckte det var konstigt i slutet när det inte fanns nån skål m köttbulle utan en klöv. Så då fick vi berömma henne så hon förstod att det var hennes belöning.

Så nu ligger det en flaska blod i Lords föräldrars frys o en klöv i min bil som jag har till o lägga fler såna spår m. Men ska ändå hålla mig till flest personspår. Hon e så duktig lille fluffs!! <3

Ajja, detta blev ett långt inlägg, enjoy om ni orkar läsa hela :)


Kommentarer
Postat av: gila, nicke o simba

YAY APPLÅDER från trellehulla!!! :D Hihi, hade Simba orkat vara uppe skulle han hoppat och applåderat han med!! :) Men han sover fortfarande och har gjort i typ fyra timmar nu, pefekt att han vaknar när vi ska sova sen säkert haha :D

2008-10-18 @ 19:22:32
URL: http://glorytogila.blogg.se/
Postat av: Linda

Klart vi orkar läsa! Jätteskoj att det går så bra för er! Det är verkligen skoj med spår, jag saknar att få vara i skogen och träna hund. Det är ju mycket roligare om man är några stycken oxå. Klappa Kimba från mig, kram Linda!

2008-10-19 @ 07:55:31
Postat av: mamma

Vill gärna kommentera, men det blir alltid samma sak..Kimba är bäst ,,,,dock tack vare dig...lycka till. Kram mamma

2008-10-21 @ 09:51:52
URL: http://fluffcocos.blogg.se/
Postat av: Lord

Så skojj det var! :D O så duktig hon är ;D Trodde aldrig hon skulle fixa det efter schabblet i början men det gick galant!^^

2008-10-22 @ 08:33:28
URL: http://wildlifepics.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0