Positiv vs negativ förstärkning!

http://www.canis.se/bibliotek/artikler.php?id=4

Väldigt bra artikel. Om ni nu tryckt för att få den klickerkursen hos canis så kommer ni att få denna artikeln för eller senare. Men ni som inte vill har den så e den Väldigt bra o tänkvärd för alla!
Lite om hur hunden reagerar på negativ beröm (ryck i koppel, slag, hårda ord etc..) och hur en hund som får positiv beröm (klicker, godis, boll, lek etc) då man ignorerar ett fel beteende o berömmer när den gör rätt..

Artikeln e lång men värd att läsa!

Kommentarer
Postat av: karro

söt blogg :)

2008-11-24 @ 19:13:50
URL: http://jonssonfotograferar.blogg.se/
Postat av: jenny

Hallooo!

Kul att du kollat in min blogg!Jag ser jättemycket fram mot att träna med er alla. Det är så trist nu när alla kurser ligger nere under vintern! Det är liksom mycket svårare att hitta på själv vad man skall träna. Såg att du tränat kimba att markera på ridspöet med nosen... jag började träna zorro i nått liknande för några dagar sedan, hade varit kul att prata lite om hur du har tänkt att gå vidare med den träningen, jag behöver lite idéer.



Ses på torsdag!

Jenny

2008-11-24 @ 20:30:58
URL: http://www.vallhundenzorro.blogspot.com
Postat av: Anna & Pelle

Hej! Vaddå hellre volvo... Jo, iochförsig, men de är dyra!

Så roligt det låter med kursen! Fast den är slut!

Håller med dig om gubben, skäms på honom! Det ska räcka med att du inte vill att de ska hälsa. Förstår att du blev förbannad!



Jag kan inte träna på torsdag, de befarar kennelhosta på Pelles dagis, så jag stryper all social kontakt för hans del just nu tills vi säkert vet.

Ha det gott!

2008-11-25 @ 08:03:59
URL: http://pelleerovraren.blogspot.com
Postat av: Gila

Tack!! Ja det är perfekt att kartan är uppe, och den sitter ju så bra i vårt lilla bokrum, den passar in där. Har fått upp massa fina tavlor och gardiner i hela lägenheten. Och på fredag ÄÄÄÄÄNTLIGEN ska jag julpynta :) Hoppas det går bra för er i annexet och att det går framåt, hade det varit lite närmare så hade jag kunnat komma och hjälpa :/ Vissa stunder är lite långtråkiga hemma ensam. Och ni kommer väl fortfarande på söndag?? Hoppas iaf det!!

Hälsa Lord!! Det var skitkul att spela in i fredes :P Kramar syrran

2008-11-25 @ 11:59:51
URL: http://glorytogila.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja att man har en inriktning. Som vissa skriver om mat, andra om mode osv... :)

2008-11-25 @ 22:23:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0