Bruksträning m skott!

I dag åkte jag tidigare till bruks för att träna lite skott. Kimb e ju väldigt skotträdd tyvärr. SÅ jag åkte dit, tog reda på hur många skott som skulle skjutas o sen promenerade jag där i från.. Gick väl en 200 m för jag visste itne hur högt det lät, men det var för nära. Då blev Kimba jättespänd o jättestressade, så jag gick snabbt en bit till därifrån o där gick jag fram o tillbaka på en gräsmatta tills alla skotten hade blivit skjutna. Ändå gick det hyfsat, berode ju på avståndet men man får ju börja nånstans =)
Sen hade vi vanlig träning utan skott o då började vi m platsliggning. O det gick bra i dag! Berömde o gick in till henne ofta o när dte kändes som bäst satte jag henne upp o gick där i från =) jättebra!
Sen började jag ha Kimba ute. Fick börja m att klippa upp korvbitar för vi hade inget godis hemma =P
Sen började jag m apporteringen o det går inte så bra xD Får träna det lite mer här hemma :P
Sen tog jag 2 st LK 2 hopp eller iaf att hon hoppade i från mig o sen belönade jag o sen avslutade jag m 1 st LK 1 hopp! Det var super!
Sen blev det lite linförighet o det gick förvånadsvärt bra! Sån kontakt o wow alltså!!!
Sen gjorde jag 2 inkallningar (raka) o då var hon nära att lyfta sig när jag gick i från henne men det gjorde hon inte men hon ryckte till.
Som avslut tränade jag rutan. Det går väl så där.. Nytt moment för oss så jag ska väl inte klaga!
Tog ut Kimba efter Helene hade tränat m sin hund för o köra en budföring eftersom det älskar hon o jag glömde det när hon var ute. Det gick ju hur bra som helst. Finns ju inget bättre än att spinga fram o tillbaka o desutom få korv!!!

Kommentarer
Postat av: mamma

Äter din hund korv...kräks hon inte..haha.

2008-11-05 @ 06:58:41
Postat av: Lord

Skojj att det gick bra :D Skotträningen e inte lätt, men tar du det så lugnt tror jag absolut det kommer bli bättre snart ^^

2008-11-05 @ 09:22:32
URL: http://wildlifepics.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0