Utställning i Burlöv

image13

Ja så var det dags att åka på utställning på Burlövs brukshundklubb, där jag tävlade för första gången i april. Kimba var så fin kammad o mysig i sin fluffpäls. Så 8.00 ringde min klocka o vi gick upp o fixade sistan så runt 8.50 körde vi mot Burlöv.

Så kom vi dit där o anmälde att vi kommit, köpte ett program o gick o satte oss vid vår ring bland de andra briarderna =)

Vid 10.00 startade bedömningen i vår ring o innan vår klass var där 2 kelpiesar o 2 autralian sheepdog före briarderna så de var snabbt avklarade. Sen började briarderna o alla var så fina o mysiga. 2 st 4 månader valpar, så ulliga o gulliga =) Sen blev det min o Kimbans tur o vi hade en till, Eva hon vi ska köpa vår nästa valp av också i vår klass. Vi fick först båda första pris o sen vann hon över oss. Hennes hund var så fin, men inte finare än Kimba tyckte jag :P men vi får inga priser eftersom kimba e överbyggd bak, dvs hennes framben e kortare än bakbenen, så nu har jag nog kommit fram till att vi ska satsa på tävlingarna i stället för o ställa ut henne. Hennes kritik löd:

Välprop, rätt "angulär". Snyggt huvud med passande utffyllt nosparti.

Passande bredd på skallen. Utmärkta höjdansatta öron. Bra halslängd.

Kunde önskas lite stramare i överlinjen. Verkar i dag lite överbyggd bak.

Underarmen fram kunde önskas lite längre i förhållande till bakpartiet.

Mycket bra päls. Korrekt torr. Rör sig ganska bra. Har 2 korrekta vargklor på bakstället.


SKITBRA kritik men det m hennes överbyggdhet hindrar oss att "komma vidare"


Men Kimba skötte sig som vanligt o var så underbar o hon e alltid finast vad alla nu än säger :) <3

Kommentarer
Postat av: gish

Jag tycker iaf Kimba är världens finaste hund, överbyggd eller underbyggd eller vad. Kul övning iaf! Kul det gick bättre på tävlinge idag!

2008-06-01 @ 22:25:22
Postat av: Lotta & Blixtra

Hihi. Du är säker på att det inte står rektangulär i kritiken istället för rätt "angulär" ? :-)

Har precis hitta din blogg... och som briardägare måste jag läsa allt... även äldre inlägg :-)

2008-10-30 @ 18:34:49
URL: http://blixtra.doggyblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0